Grandfluenseri su vremešne zvezde društvenih mreža, ljudi koji mahom iz penzije kreiraju viralne sadržaje i zahvaljujući njima stiču veliki broj pratilaca.
Ovaj termin nastao je od reči “influencer” skovane za ljude koji imaju veliku popularnost na društvenim mrežama i od prefiksa “grand” koji se u engleskom jeziku koristi u opisivanju jedne starije generacije (grandparents su baka i deka, a parents roditelji). U bukvalnom prevodu bi dakle njihov naziv značio “influenseri starije generacije”.
Kada su nastajale društvene mreže nikome nije moglo pasti napamet da ćemo danas koristiti ovakvu terminologiju. Jer tada su mreže koristili uglavnom mladi i kompjuterski pismeni ljudi. Međutim vremenom su te generacije ušle u srednje godine a društvene mreže su postale toliko rasprostranjene da ih sada koriste ljudi svih uzrasta. Naime, od ukupnog broja korisnika društvenih mreža čak petina ima više od 50 godina.
No, i znatno stariji ljudi redovno upotrebljavaju ove platforme za umrežavanje, a neki idu i korak dalje pa ih vrlo vešto koriste za širenje svojih sadržaja, do te mere da su dobili čak i svoju odrednicu – grandfluenseri.
Oni, za razliku od svojih mladih kolega, ne daju savete o fitnesu ili šminkanju, ali zato ne štede na životnim mudrostima ili receptima za pite. Najuspešniji grandfluenseri već su našli sponzore i sada neki od njih zarađuju i do 150.000 dolara po jednoj objavi, što je više nego pristojan dodatak na penziju. A ono što je najzanimljivije u celoj ovoj priči je da njihove naloge ne prate samo stariji, već najveći deo publike čine mladi.
Foto: Steve Lieman, Unsplash