Supružnici Jelena i Nemanja Trbović došli su na ideju kako da pomoću besplatne aplikacije smanje bacanje hrane koja je pred istekom roka trajanja.
Kako piše portal Priče sa dušom, na pomenutu ideju došli su nakon saznanja da se u Evropskoj Uniji baci oko 74 kilograma hrane godišnje po stanovniku, dok se u Srbiji baca čak 109 kilograma po jednom stanovniku.
Budući da su oboje studirali u Austriji gde su već razvijana slična tehnološka rešenja, kao uostalom i u ostatku Evrope, odlučili su da naprave nešto slično i u Srbiji.
„Kada smo počeli da razmišljamo o tome, ja sam bio zaposlen u jednoj austrijskoj kompaniji na poziciji ekonomiste specijalizovanog za lance snadbevanja. Aplikaciju smo spremali godinu i po dana, pustili je u rad u julu 2024. godine, a ja sam u međuvremenu dao otkaz i potpuno se posvetio tom našem projektu“, kaže Nemanja za Priče sa dušom.
Njihova aplikacija Njuppa sada omogućava kupcima da pazare korpu iznenađenja u kojoj se nalaze proizvodi pred istekom roka trajanja, po znatno nižim cenama. Preko nje se može kupovati u prodavnicama, restoranima, poslastičarnicama, pekarama…
Kako Njuppa funkcioniše?
Prvo je treba preuzeti na telefon sa Play prodavnice, App Store ili Huawei AppGallery, nakog čega sledi jednostavna registracija. Na osnovu lokacije na kojoj se korisnik nalazi, u ponudi će biti objekti sa proizvodima pred istek roka, odnosno sa proizvodima koji su spakovani u korpe iznenađenja.
Proizvodi se ne biraju, već se kupuje unapred pripremljena korpa od strane prodavca. To može da bude, na primer, slana korpa sa pecivima iz pekare, slatka korpa sa slatkišima iz prodavnice, korpa sa voćem, sa konditorskim proizvodima i slično.
Proizvodi iz pekara, restorana i poslastičarnica su kvalitetna hrana koja je pripremljena istog dana kada se i prodaje i na ovaj način pruža joj se druga šansa da dođe do potrošača.
„Na primer, u jednoj pekari prave peciva i rade do 18 sati. Ne uspeju sve da prodaju i pred kraj radnog vremena oni na aplikaciji oglase da imaju određenu korpu sa proizvodima sa ogromnim popustom. Korisnici koji to vide, rezervišu svoju korpu i dođu u lokal po nju. U duhu ekoloških principa, ne radimo dostave, već potrošači dođu na lice mesta“, istakla je Jelena.
Naime, aplikacija korisniku u odnosu na njegovu lokaciju prikazuje najbliže lokale u koje treba otići po korpu, ali tek nakon rezervacije preko aplikacije i onlajn plaćanja.
Koliko se štedi kupovinom preko aplikacije?
Popusti idu od 55 odsto do 70 odsto, a korpe sa uračunatim popustom koštaju od 379 dinara pa naviše.
Osim za potrošače, ovakva aplikacija može biti korisna i trgovcima pomenutom robom jer im pored smanjenja otpisa omogućava i redukciju troškova transporta i uništenja robe koja se nije prodala.
“Svakome od njih izdajemo i sertifikate, odnosno za svaku spašenu korpu u aplikaciji se može videti koliko je CO2 ušteđeno, koliko struje, vode, obradivog zemljišta“, objasnila je Jelena koristi od aplikacije za trgovce.
Za sada imaju preko 30.000 korisnika i više od 150 registrovanih partnera, odnosno prodavnica, pekara i drugih ugostitelja.
Ceo tekst o njima možete pročitati na portalu Priče sa dušom
Foto: Nrd, Unsplash

