Samouslužne kase trebalo je prodavnicama da donesu ozbiljne uštede ali ispostavilo se da su te uštede male a glavobolje koje im je donela ova tehnologija velike.
Razlog tome su česte greške pri skeniranju, nerazumevanje stanovništva kako da ih koristi zbog čega je potrebno obezbediti još zaposlenih koji bi stajali pored tih kasa i pružali pomoć kupcima, zatim učestale krađe robe, a na kraju krajeva i – pad lojalnosti potrošača.
Naime, studija koju su sproveli istraživači sa Dreksel univerziteta pokazala je da su kupci mnogo lojalniji prodavnicama u kojima imaju interakciju sa prodavcima “od krvi i mesa”. To lojalniji zapravo znači da će se češće vraćati u prodavnicu u kojoj su uspostavili kontakt sa trgovcima, što je cilj svake trgovinske kompanije.
Ova studija je sprovedena pošto su objavljeni podaci da sve više trovačkih lanaca povlači iz upotrebe samouslužne kase. Volmart je uklonio neke od njih da bi sprečio učestale krađe, a lanac supermarketa Buts u Velikoj Britaniji je smanjio broj samouslužnih kasa jer su kupci tvrdili da su spore i nepouzdane.
Ovo je potvrdila i pomenuta studija. Njeni autori su želeli da otkriju i zašto ljudi više vole da kupuju u radnjama u kojima rade ljudi. Odgovor je da se osećaju cenjenije kada im se obrati čovek, ali i da im je lakše da im neko drugi skenira svu robu, spakuje je u kesu i ispostavi cenu na kraju.
Izvor: CNN
Foto: Blake Wisz, Unsplash