U Japanu raste broj firmi koje nude usluge “bez razgovora”, počev od šišanja pa sve do vožnje taksijem. Ovaj trend nije zaobišao ni prodavnice ni restorane, a sve zbog želje da se izađe u susret kupcima koji ne vole neobavezno čavrljanje, piše portal Japanorama.
Tako taksi kompanija “Kuroko – Sanwa Koocu” ima vozače obučene u tradicionalnu narodnu odeću koji komuniciraju sa putnicima samo putem gestova i pisanih poruka. Razlog za to je rastuća želja kupaca da izbegnu neobavezne razgovore, kao i činjenica da su Japanci u tome prepoznali poslovnu šansu. Zato je dobar deo njihove privrede počeo da pruža usluge koje podrazumevaju obavljanje posla u tišini.
Iz tog razloga sve više kompanija i preduzetnika u Japanu — od onih koji se bave šišanjem i prevozom, do običnih prodavnica i restorana — pruža ovakve ćutološke usluge.
Ali kako to zapravo izgleda? Primera radi, u “Hair Vorks Credo”, frizerskom salonu u kvartu Setagaja u Tokiju, gosti mogu da izaberu “razgovorni” ili “tihi” pristup. Oni zapravo mogu birati između tri kursa: 1. normalno pričanje, 2. manje pričanja i 3. bez razgovora. Kada mušterija sedne na stolicu, sledi dogovor sa majstorom i tek onda on počinje da radi.
Tako je i sektor usluga, koji je do skora bio prepoznatljiv baš po tome što zahteva uslužnost koja uključuje i komunikaciju sa ljudima, dobio sasvim novu dimenziju.
Izvor: Japanorama.rs
Foto: Alexandra_Koch, Pixabay