Laura Koveši, glavna tužiteljka Evropskog javnog tužilaštva, tvrdi da je za železničku tragediju u Grčkoj odgovorna korupcija.
Da podsetimo, pre dve i po godine u železničkoj nesreći u blizini klisure Tempi putnički voz prepun studenata naleteo je na teretni voz. Tom prilikom poginulo je 57 ljudi a desetine su povređene.
Grčka istraga je pokazala da su uzroci nesreće ljudska greška, loše održavanje železnice i upošljavanje nestručnih kadrova.
Međutim, istraga koju vodi Koveši u ime EJP-a pokazala je da je ova tragedija mogla biti sprečena da su poštovani dogovori, odnosno da je projekat finansiran od strane EU koji je trebalo da prugu učini bezbednijom završen na vreme i kako treba.
Prema njenim rečima, Grčka je dobila milione evra za modernizaciju svoje železničke mreže, uključujući i sistem za signalizaciju koji je zakazao u ovom slučaju. “Da je taj projekat završen na vreme i da je urađen korektno, tragedija bi mogla biti izbegnuta”, rekla je ona.
Inače, Evropsko javno tužilaštvo je u 2024. otvorilo 2.666 istraga o korupciji koja je, prema prvim procenama, nanela ukupnu štetu EU fondovima od oko 27 milijardi evra.
EJP istražuje samo trošenje evropskog novca u Srbiji
Iako su i u Srbiji mnoge oči uprte u njega, Koveši je još u martu ove godine saopštila da EJP nema nadležnost da istražuje tragediju koja se desila na Železničkoj nesreći u Novom Sadu. Dodala je da njena kancelarija istražuje moguću zloupotrebu sredstava iz zajmova Evropske investicione banke za rekonstrukciju pruge Beograd-Subotica i pomenute stanice, ali da ne može da se bavi uzrokom nesreće.
“Naš zadatak je da otkrijemo da li se evropski novac troši namenski”, rekla je Koveši RTS-u objašnjavajući zašto Evropsko javno tužilaštvo ne može da se bavi našim slučajem. To ćemo ipak morati sami.
Foto: pixifant, Pixabay

