Okrugli sto „Kvalitet kao sredstvo za postizanje liderske pozicije na tržištu“ na kom su učestvovali predstavnici Ministarstva trgovine, proizvođači prehrambenih proizvoda i predstavnica udruženja potrošača održan je danas u hotelu Hajat, u organizaciji agencije Pristop.
Potpredsednik Vlade i ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić podržao je stav predstavnika prehrambene industrije da je ulaganje u kvalitet jedan od najboljih načina za razvoj pozitivne konkurencije, ali i borbu protiv crnog tržišta koje samo po sebi ugrožava svaki kvalitet.
„Kvalitet postaje ključni adut u sve žešćoj tržišnoj utakmici. Srbija ima kvalitetnih proizvoda da ponudi regionu, ali i još mnogo posla do zadovoljavanja najzahtevnijih tržišta. Do 2018. godine Srbija treba da u potpunosti usaglasi svoje zakonodavstvo sa zakonima EU, gde su sektori pojoprivrede i prehrane najkomplikovaniji, što će doprineti i boljoj standardizaciji kvaliteta proizvoda, a posledično i povećanju izvoza srpskih proizvoda u zemlje EU, koje su i danas najveći trgovinski partner naše zemlje sa 67% od ukupen robne razmene“, istakao je Ljajić.
Ministar trgovine je napomenuo i da je sve više primetno opadanje kvaliteta prehrambenih proizvoda u pokušaju da oni budu što jefitniji na tržištu. „Opšta ocena je da će to biti glavni problem u 21. veku u čitavom svetu, kako broj stanovnika bude rastao a hrane bude bilo sve manje.
„Država mora da suzbije nelojanu konkurenciju jer kompanije koju posluju po zakonu moraju da budu nosioci kvaliteta. Na taj način ujedno se štite i potrošači,“ izjavila je Vera Vida iz Centra potrošača Srbije.
„Održavanje visokog kvaliteta naših proizvoda je naš imperativ ali zahteva veće opterećenje u uslovima ekonomske krize i poslovanja na tržištu na kome je veoma jaka nelojalna konkurencija iz tzv. „sive zone“, a pogotovo posle sušne godine koja je u svetu povećala cenu sirove kafe za preko 100%“, napomenuo je generalni direktor Grand kafe, Andrej Bele. On je kao pozitivan primer delimičnog iskorenjivanja nelojalne konkurencije naveo Bosnu i Hercegovinu, gde je posle uvođenja akciza na kafu nelojalna konkurencija prepolovljena a profit kompanije porastao za 20%.