Korona je demantovala uvrenje da je kafana za građane Srbije najvažnija društvena institucija. Dan posle ukidanja vanrednog stanja najveći broj njih planira da ode u prirodu. Dobitnici korone su i porodični odnosi i pojačana higijena. Dve petine ispitanika planira da i ubuduće više vodi računa o ličnoj i čistoći objekta u kome borave. To su neki od rezultata najnovijeg istraživanja „Dan posle Kovida 19“, koje je sprovela kompanija „Intelligence Market Research“.
Stanovnicima Srbije tokom vanrednog stanja najviše nedostaje izlazak u prirodu. Kada se završi vanredno stanje, čak 42,4% njih jedva čeka da odu u park ili negde u prirodu i da tu provode što više vremena. To pokazuje istraživanje kompanije za istraživanje tržišta i ponašanja potrošača “Intelligence Market Research“, na uzorku od 722 ispitanika u Srbiji, starijih od 18 i mlađih od 65 godina.
Na drugom mestu je ulepšavanje. Odlazak u frizerski i kozmetički salon je prioritet za 16,1% anketiranih. Iako Srbiju bije glas da je kafana najvažnija društvena institucija, kafići i restorani su tek trećeplasirani na listi želja sa 12,8% onih kojima je to na prvom mestu.
Slede, verovali ili ne, stomatolozi. Čim se okonča vanredno stanje, 11,4% anketiranih će potrčati da sedne na zubarsku stolicu. Povratak redovnim treninzima je posebno važan za 5% anketiranih, dok su odlasci u bioskop i pozorište na začelju liste želja, sa 3,3% pasioniranih ljubitelja kulture uživo.
Na dobitku porodični odnosi i higijena
Istraživanje se bavilo i odnosima u porodici, imajući u vidu da nam je korona ispunila želju da imamo mnogo više vremena za svoje najbliže, doduše radeći od kuće. Rezultati pokazuju da 74% ispitanika provodi više vremena sa svojom porodicom nego ranije. Porodični odnosi su ostali isti kao i pre danonoćnog druženja u slučaju 72% sipitanika, 24,6% je izjavilo da su im se porodični odnosi poboljšali, a svega 2,8% da je ovakva situacija lože uticala na porodične odnose.
Dobitnik pandemije je i pojačana higijena. Među anketiranima, više od petine ispitanika je reklo da će ubuduće posvetiti više pažnje higijeni nego ranije, a 19,4% namerava i da više povede računa o održavanju čistoće objekta u kome borave.
Odnos trgovaca prema potrošačima
Na kraju, istraživači „Intelligence Market Research“ su proverili i kako građani Srbije doživljavaju ponašanje trgovaca u vanrednim okolnostima. Nešto manje od četvrtine ispitanika je ocenilo da je ponašanje prodavaca u maloprodajnim trgovinama generalno lošije nego u redovnim okolnostima.
Ipak, od onih koji imaju takav utisak, 37,3% je izjavilo da im lošija usluga ne smeta i da razumeju razloge za takvo ponašanje prodavaca. Nasuprot njima, 16,9% smatra da takvo ponašanje nije u redu, jer sami potrošači nisu krivi za trenutnu vanrednu situaciju i u trgovinama.
Foto: MabelAmber, Pixabay