Na početku pandemije naglo je skočila prodaja toalet papira, hirurških maski i dezinficijenasa, što je izazvalo velike nestašice ove robe. Međutim, dve godine kasnije osnovnih potrepština uglavnom ima na rafovima, ali se beleži rast tražnje za proizvodima koji ne spadaju u osnovnu potrošačku korpu, poput kavijara.
Iz italijanske kompanije Agroittica Lombarda, najvećeg evropskog proizvođača kavijara, misle da je na iznenadnu popularnost njihovog proizvoda uticala situacija u kojoj su ljudima uskraćena mnoga zadovoljstva, pa su odlučili da sebi daju oduška dok su zatvoreni u četiri zida. Oni smatraju da im je zato drastično porasla onlajn prodaja. Sličan trend beleži se i u Velikoj Britaniji.
No, osim u Evropi, prodaja kavijara je porasla i u SAD – najveći američki proizvođač kavijara prodao je u 2021. na svom tržištu 10 odsto više kavijara nego prethodne godine.
Istovremeno je u Kini potrošnja kavijara porasla, pa je ova zemlja smanjila izvoz tog proizvoda, što ide na ruku proizvođačima u drugim delovima sveta. Kina inače proizvodi 70 odsto kavijara na svetu.
Šta je zapravo kavijar?
Kavijar se pravi od riblje ikre, ali ne bilo koje već od jaja jesetre. Na svetu postoji samo 27 sorti jesetra, a 18 njih se zbog preteranog ribolova našlo na listi ugroženih vrsta, što ih je učinilo najugroženijom grupom na planeti. Otud i visoka cena ovog proizvoda.
Zbog svega navedenog 2006. je na globalnom nivou zabranjena prodaja ovih riba uhvaćenih u divljini. To je dalo vetar u jedra uzgajivačima, koji su, znajući da će se za kavijar uvek naći kupci, dodatno investirali u uzgoj jesetri. Sada se maltene celokupni svetski kavijar dobija iz uzgoja. U 2019. je ova industrija vredela 750 miliona evra, međutim posle poslednjih informacija o rastu konzumacije kavijara očekuje se njen dalji rast.
Izvor: BBC
Foto: Pixabay