MOL Grupa objavila je danas finansijske rezultate za četvrti kvartal i 2021. godinu. U veoma nestabilnom spoljnom okruženju, MOL Grupa je u četvrtom kvartalu ostvarila 947 miliona dolara čiste CCS EBITDA, dovodeći celu godišnju CCS EBITDA na rekordnih 3,531 milijardi dolara, iznad ažuriranih smernica.
Pojednostavljeni slobodni novčani tokovi su se utrostručili u odnosu na period od prošle godine i iznose 1.988 miliona dolara, zahvaljujući povoljnim cenama nafte i gasa i visokim maržama rafinerija/petrohemije. Ovaj rezultat omogućava MOL-u da finansira svoje tekuće i planirane transformacione projekte. MOL očekuje da će EBITDA za 2022. dostići ili čak premašiti 2,8 milijardi dolara
Predsednik i izvršni direktor Zsolt Hernádi prokomentarisao je rezultate:
„Ponosan sam što je MOL Grupa značajno nadmašila ažurirane smernice i ostvarila rekordno visoku EBITDA u iznosu od 3,5 milijardi dolara u 2021. Zahvaljujući MOL-ovom integrisanom poslovnom modelu i dobrim internim performansama, uspeli smo da maksimiziramo prednosti iz eksternog okruženja, omogućavajući nam da finansiramo naše transformacione investicije.
Uprkos operativnim izazovima, nastavili smo naše strateško transformaciono putovanje koje smo ubrzali ažuriranjem strategije Shape Tomorrow 2030+ pre godinu dana. Projekat izgradnje novog Polyol postrojenja nastavio se prema planu i takođe smo preduzeli ključne korake koji su doveli do toga da ojačamo naš portfolio segmenta Consumer Services u Poljskoj i Sloveniji. Očekujemo da će eksterno okruženje ostati nestabilno i nepredvidivo i tokom 2022. U ovom makro kontekstu, očekujemo da će smernice za MOL EBITDA dostići ili čak premašiti 2,8 milijardi dolara ove godine.”
Upstream čista EBITDA u četvrtom kvartalu 2021. skočila je za 184% na 513 miliona dolara u odnosu na najniže vrednosti iz 2020, dovodeći Upstream EBITDA na 1,554 milijarde dolara, što je gotovo polovina ukupnih rezultata MOL Grupe. Ovakav rezultat je podstaknut porastom cene Brent nafte od 70% i 3,5 puta većim cenama gasa u odnosu na prošlu godinu.
Pojednostavljeni slobodni novčani tokovi značajno su porasli na 399 miliona dolara u četvrtom kvartalu, dovodeći Upstream pojednostavljene slobodne novčane tokove na 1,15 milijardi dolara u 2021. Godišnji obim proizvodnje nafte i gasa ostao je iznad 110 mboepd što ispunjava cilj na nivou Grupe, ACG imovina u Azerbejdžanu pozitivno je doprinela obimu, dok se prirodni pad nastavio uglavnom u Centralnoj i Istočnoj Evropi i UK.
Downstream čista CCS EBITDA u 2021. udvostručila se na skoro 1,5 milijardi dolara, zahvaljujući većim maržama rafinerije i petrohemije, od kojih je petrohemija doprinela sa više od 50%. Rezultat u četvrtom kvartalu 2021. takođe je porastao za 165% na 352 miliona dolara u odnosu na isti period prošle godine. Obim prodaje je porastao za 3% u četvrtom kvartalu u odnosu na isti period prošle godine, zahvaljujući većoj prodaji od strane trećih strana, dok je regionalna potražnja za motornim gorivom porasla za 4% u Centralnoj i Istočnoj Evropi, ključnom regionu u kojem MOL posluje.
Consumer Services: Segment Consumer Services ostvario je rast EBITDA od 19% na godišnjem nivou, najviše zahvaljujući obimu prodaje i poboljšanjem non-fuel marže. Ograničenje cena goriva u Mađarskoj i Hrvatskoj, kao i slabljenje lokalnih valuta u odnosu na američki dolar, negativno su uticali na trend kontinuiranog rasta EBITDA u odnosu na isti period prošle godine. Q4 EBITDA opala je za 10% u odnosu na rezultate iz istog kvartala u 2020. Nastavljen je razvoj non-fuel koncepta: broj rekonstruisanih stanica sa Fresh Corner konceptom porastao je na 1.069 sa 955 na kraju 2020. U 2021. godini, MOL je najavio nekoliko akvizicija kao realizaciju strategije “ShapeTomorrow 2030+“ : 16 servisnih stanica u Slovačkoj i 120 OMV servisnih stanica u Sloveniji. Akvizicije su nastavljene u prvom kvartalu 2022. sa 417 servisnih stanica koje posluju pod brendom Lotos u Poljskoj.
The Gas Midstream segment dostigao je 135.6 miliona dolara EBITDA u 2021, što je 33% niže nego prošle godine. U četvrtom kvartalu, EBITDA je opala za 18%, u odnosu na isti period prošle godine, na 34 miliona dolara, kao rezultat naglog rasta nabavnih cena gasa i zbog toga što je transport prema Srbiji i Bosni i Hercegovini stao tokom 2021. godine, što je rezultiralo smanjenjem neregulisanih prihoda od tranzita. Potrošnja organskog CAPEX-a bila je niža obzirom da je projekat srpsko-mađarskog interkonektora završen u trećem kvartalu 2021. godine i pušten u rad u četvrtom kvartalu 2021.