Uprkos naporima SAD i Evrope da povećaju proizvodnju baterija za električne automobile, ovim tržištem i dalje dominiraju azijske kompanije.
Šta više, prvih deset proizvođača baterija dolazi sa ovog kontinenta. To su kineski CATL, južnokorejski LG Energy Solution, kineski BYD, japanski Panasonic, južnokorejski SK Innovation i druge.
Iako SAD i EU ulažu velike svote novca u razvoj i proizvodnju ovih baterija, i dalje se ne mogu pohvaliti značajnijim učešćem na tržištu. Trenutno 56 odsto ovog tržišta „drže“ kineske kompanije, južnokorejske 26 procenata, a japanske 10.
Ipak, zapadni svet ne odustaje od proizvodnje baterija za električne automobile, jer će, prema mnogim procenama, one u skorijoj budućnosti biti veoma tražene. Vrednost globalnog tržišta ovih baterija bi između 2019. i 2028. godine trebalo da poraste sa 17 milijardi dolara na čak 95 milijardi.
Izvor: Visual Capitalist
Foto: Pixabay