Home VestiBiznis & Finansije Ko tvituje za pare gubi prijatelje

Ko tvituje za pare gubi prijatelje

by bifadmin

Neke kompanije plaćaju pojedince da postuju sadržaj na Fejsbuk ili Tviter nalozima ili jednostavno ubiraju veliki broj „klikova“, pa mnogi mladi ljudi rado prihvataju ovu obavezu kao način lake zarade. Međutim, njih to može koštati gubitka velikog broja prijateljstava na društvenim mrežama.

Pojedini modni sajtovi i aplikacije, poput Fancy, Beso, Pose ili Referly plaćaju ljude da, koristeći naloge na društvenim mrežama, povećaju broj klikova i time povećaju internet saobraćaj ka svojim prezentacijama. Prema pisanju Tajmsa, Beso plaća 14 centi po svakom ostvarenom preusmerenju ka svojim preprodavcima. Ovo je u početku nastalo kao vrsta „od-usta-do-usta“ marketinga, ali se vremenom proširilo u masovnu pojavu među kompanijama koje ne prezaju ni od čega ne bi li povećale svoj profit. Ipak, u poslednje vreme ovaj oblik privlačenja kupaca počeo je da poprima negativne efekte.


„Ono što je isprva započelo kao relativno nevina marketinška kampanja ubrzo se pretvorilo u nemilosrdnu borbu najamnika“, kaže Kit Jarou, psiholog koji se bavi istraživanjem ponašanja potrošača. „Većina ljudi koja biva pozvana na ovaj način od strane svojih Fejsbuk ili Tviter poznanika sada doživljava ovakav pristup kao agresivnu kampanju i biva odbijen njime. S druge strane, momci i devojke koji postuju obaveštenja i hvale određene proizvode svojim prijateljima to doživljavaju kao lak i neobavezan posao koji im može doneti dodatnu zaradu“, ističe Jarou. Globalna kompanija koja je među prvima uočila ovakav vid reklame je i Groupon, koji nudi popuste potrošačima na raznoliku robu i usluge. Međutim, onog trenutka kada je broj učesnika i privučenih mušterija prevazišao sva očekivanja, počele su masovnije da se dešavaju i neostvarene transakcije, pa je ova kompanija smanjila obim svog „klik-marketinga“. Jarou predviđa da će se u skorijoj budućnosti slično smanjenje prometa desiti i sa ostalim kompanijama sa sličnim predstavljanjem na internetu.

Pročitajte i ovo...