Home VestiBiznis & Finansije Ernst&Young: Svaki treći ispitanik iz Srbije svestan je primera neetičkog poslovnog ponašanja u svojoj kompaniji

Ernst&Young: Svaki treći ispitanik iz Srbije svestan je primera neetičkog poslovnog ponašanja u svojoj kompaniji

by bifadmin

Srbija je ove godine prvi put učestvovala u istraživanju o rasprostranjenosti prevara, mita i korupcije koje je Ernst & Young sproveo u 36 zemalja Evrope, Bliskog Istoka, Indije i Afrike – “EMEIA Fraud Survey, Navigating today’s complex business risks”. U istraživanju je ukupno učestvovalo 3,459 ispitanika od čega više od 100 iz Srbije.

Nalazi istraživanja pokazuju da je svaki peti ispitanik svestan da je u prethodnih 12 meseci u njegovoj kompaniji došlo do finansijskih manipulacija. Od ukupnog broja ispitanika iz Srbije, 35% je svesno nekog vida neetičkog poslovnog ponašanja u njihovim kompanijama u  poslednjih 12 meseci. Primeri neetičkog poslovnog ponašanja uključuju prevremeno priznavanje prihoda, potcenjivanja troškova i sl.

korupcija

Istraživanje je takođe pokazalo da 38% svih ispitanika veruje u to da kompanije u okruženju precenjuju svoje finansijske rezultate, dok je Srbija sa 54% iznad proseka. Gotovo polovina ispitanika iz zemalja brzorastućih tržišta saglasna je da kompanije u njihovim zemljama često pogrešno predstavljaju svoje finansijske rezultate, u poređenju sa 29% kod kompanija sa sedištem u zemljama Zapadne Evrope.

Rezultati istraživanja pokazali su da 83% ispitanika iz Srbije veruje da su mito i korupcija široko rasprostranjeni u poslovanju u odnosu na prosek od 57%. Istraživanje je takođe pokazalo da 44% ispitanika iz Srbije smatra da su mito i korupcija uobičajena praksa za zaključivanje novih poslova, u poređenju sa 26% od ukupnog broja ispitanika. U vezi sa tim, 23% ispitanika iz Srbije veruje da bi poslovanje u skladu sa anti-koruptivnim politikama ugrozilo njihovu konkurentnost na tržištu.

Gotovo polovina ispitanika iz Srbije (49%) pesimistična je u pogledu poboljšanja uslova poslovanja na lokalnom tržištu u narednih godinu dana, što je iznad proseka od 27% svih ispitanika.

mito

Većina ispitanika je svesna da u njihovim kompanijama postoje politike za sprečavanje mita i korupcije. S druge strane, istraživanje pokazuje da u mnogim organizacijama postoje značajne razlike u shvatanju značaja i efikasnosti tih politika od strane menadžmenta i zaposlenih. Od ukupnog broja ispitanika iz Srbije, 44% veruje da bi ih njihova kompanija podržala kada bi prijavili slučajeve neetičkog ponašanja u poslovanju.

U današnje vreme kada je većina kompanija usredsređena na kontrolu troškova, usklađenost poslovanja nekim organizacijama nije prioritet. Rasprostranjeno je shvatanje da je samo postojanje programa za sprečavanje mita i korupcije dovoljno da se efikasno upravlja tim rizicima. U cilju uspostavljanja efikasnog programa, kompanije bi trebalo da program jasno predstave zaposlenima, obezbede im adekvatnu obuku, kao i da ga učestalo prate i unapređuju.

Pročitajte i ovo...