Google nastavlja da razvija i unapređuje svoj ključni proizvod ne bi li olakšao nalaženje pravih odgovora i informacija o događajima u rezultatima svoje pretraživačke mašine, navodi se u saopštenju objavljenom u petak.
Novine koje uvodi rezultat su napora da se bolje razume veb i njegov sadržaj umesto da se samo traže reči koje se poklapaju.
Na sve upite na koje se može odgovoriti jednostavnom kratkom činjenicom, na primer, koliko stanovnika ima neka zemlja, ko je autor neke knjige ili koliko je visoka neka poznata zgrada, Google će u narednim danima početi da daje novu vrstu rezultata. Ti rezultati će sadržati odlomke teksta sa strane koja sadrži faktički odgovor, pri čemu će taj odgovor biti istaknut podebljanim slovima umesto običnim kao što je to bilo do sada.
Ova novina nazvana „isticanje odgovora“ (Answer Highlighting), koja će u početku biti raspoloživa samo na engleskom, zasnovana je na istraživanju za servis Google Squared (Google na kvadrat), „laboratorijski“ proizvod koji odgovara na upite o kategorijama (na primer, ko su članovi fudbalske lige), tako što podatke smešta u tabelu. Proizvod je prvi put predstavljen u maju prošle godine, a početkom juna je „uključen“ i stavljen na raspolaganje svima koji hoće da ga isprobaju.
Pored toga, Google će urednicima veb strana omogućiti da označe podatke o događajima (na primer, ime umetnika, datum i mesto nastupa) posebnim formatom, tako da se mogu prikazati odmah ispod rezultata pretraživanja.
Ova novost je proširenje funkcije Rich Snippets (bogatiji odlomci), novog načina predstavljanja strukturiranih podataka u rezultatima pretraživanja. Nazvana je „bogati odlomci za događaje“ (Rich Snippets for events).
Kad Googleov agent primeti da su delovi strane označeni kao strukturirani podaci u stanju je da ih prikaže jasnije u rezultatima pretraživanja. Pored događaja Google prikazuje i bogatije odlomke o ljudima i prikazima. (M.V.)
Izvor: Mikro.rs