Home TekstoviNove tehnologije Psihologija korisnika: šta društveni mediji i kockanje imaju zajedničko?

Psihologija korisnika: šta društveni mediji i kockanje imaju zajedničko?

by bifadmin

Od 2019. godine, broj korisnika interneta u svetu iznosi 4,38 milijardi, a broj onih korisnika interneta koji koriste društvene medije je 3,448 milijardi, što je 9% više u odnosu na isti period prethodne godine. Još jedna industrija koja beleži rast korisnika je i onlajn kockanje, tržište vredno 25.69 milijardi američkih dolara. Popularnost virtuelnih slot mašina i klađenja raste u gotovo svim zemljama sveta, posebice u Evropi i Severnoj Americi, gde su jednostavne igre kao Book of Dead među najigranijima.

Možda je teško videti vezu između sveprisutnih društvenih medija i kockanja, prakse koja datira još iz perioda paleolita, pre nego što je započela pisana istorija, ali društveni se mediji u poslednje vreme suočavaju sa brojnim kritikama. Mnogi ljudi, uključujući neke od najvećih tehnoloških imena iz Silicijske doline, odlučili su ograničiti svoje vreme na društvenim mrežama, čak i otići tako daleko da instaliraju aplikacije za kontrolu njihove upotrebe. S druge strane, mnogi se suočavaju sa sve većom ovisnošću.

Društveni mediji i slot mašine: sakrivene paralele

Aplikacije na društvenim medijima primenjuju neke od principa zbog kojih drugi oblici zabave, kao što je kockanje, mogu biti izuzetno primamljivi. Nisu bez razloga stručnjaci iz kasino industrije pametne telefone nazivali “džepnim slot mašinama”. Logika je sledeća: svaki put kada povučete prstom prema dole na aplikaciji društvene mreže da je „osvežite“, koristite isti pokret koji se koristi u igranju slot mašina na mobitelu. Ne znate šta slijedi. Ponekad je to prelepa fotografija. Ponekad je to samo oglas. Ono što igrače slot mašina i korisnike društvenih medija između ostalog spaja je – promenljiva nagrada.

Svaki put kada „povučemo“ da osvežimo vremensku liniju – bilo da je to na Facebooku, Tviteru ili Instagramu, ne znam šta ćemo da dobijemo. Povlačenje prema dolje, koje je kreirao dizajner Loren Brihter, vrlo je učestalo i koristi se u više različitih aplikacija, a njegova sveprisutnost postala je intuitivna za korisnike. Korisnik je uvučen u „petlju“ gde nije siguran kakva ga informacija nakon povlačenja prsta čeka – ili u slučaju automata, čeka li ga novčana nagrada ili razočarenje. I upravo je to iščekivanje ono što nas drži „zakačenima“ i ovisnima o društvenim mrežama.

Korisnici žele zabavu – korisnici dobiju zabavu

Najjednostavniji način objašnjavanja duboke psihologije koja nove kockare pretvara u ovisnike, posebno on-line igara na sreću, je taj da su zabavne za igranje. Uspeh kockarske industrije govori sam za sebe. Izveštaj Komisije za kockanje u Velikoj Britaniji pokazuje ogromno povećanje od 12,8% u sektoru kockanja na internetu, što čini 5,3 milijarde funti na bruto prinos od kockanja (GGY) tokom godine. Tokom 2016. godine, samo igre u stilu automatskih automata generirale su 1,8 milijardi funti u Velikoj Britaniji. To je jedan od najvećih generata prihoda ovog sektora i nastavlja da raste iz godine u godinu.

Kako kockarnice koriste tehnike poput filtriranja vazduha i sakrivanja prirodne svetlosti da bi se kockari držali u stanju nalik na limbo, internetsko kockanje je omogućilo korisnicima da se udube u igranje bilo gde, u bilo koje doba dana, deleći i tu poveznicu sa društvenim medijima. Pametni telefoni imaju moć da nas „izvuku“ iz bilo koje situacije u kojoj ne želimo biti. Izvadimo telefon i isključimo se. Nema više neugodne tišine ili dosadnih momenata. Bombardovani smo stimulusima i tehnike iz sveta kockanja su razlog zašto se vraćamo po još.

Pročitajte i ovo...

Ostavite komentar