Kao što je već neko vreme i najavljivano, Google je odlučio da se pojavi na tržištu društvenih mreža. Predstavio je svoju novu uslugu Buzz, koja je povezana s Gmailom tako da korisnicima omogućuje brzu razmenu poruka, postavljanje obaveštenja i deljenje datoteka. Korisnici se mogu povezati sa svojim nalozima i na Twitteru, Flickru, Picasi i Google Readeru, kako bi videli informacije koje su postavili njihovi prijatelji na tim mrežama.
Osim usluge Buzz povezane sa Gmailom, Google je lansirao i posebnu aplikaciju za mobilne uređaje koja može da se poveže sa GPS uređajem, kako bi usluga Buzz dobila i funkcije vezane za lokaciju korisnika.
Glavna prednost Google Buzza u odnosu na druge društvene mreže trebalo bi da bude mogućnost usmeravanja pažnje na relevantnost sadržaja i rangiranje u okviru društvenih mreža. Tako, na primer, korisnici Google Buzza mogu da vide kompletan sadržaj postavljen od strane onih koje „prate“, ali istovremeno mogu da vide i sadržaj korisnika koje „ne prate“, ukoliko se njihovim prijateljima dopao sadržaj ili su ga komentarisali. Zanimljivo je da korisnici mogu da i „obučavaju“ algoritam za prepoznavanje interesantnih sadržaja pritiskom na taster „not interested“, ukoliko nisu zainteresovani za preporučene informacije koje su im stigle.
Google Buzz će biti dostupan za skoro 180 miliona korisnika, koliko se pretpostavlja da ima naloga na Gmailu. Međutim, usluga se postepeno uključuje, tako da u ovom trenutku još nije dostupna za sve korisnike Gmaila. (A.S.)
Izvor: Mikro.rs
Uslugu Buzz možete isključiti tako što ćete na dnu stranice u sitnim slovima naći „turn of buzz“.