Istraživanje o efikasnosti elektronske komunikacije između lokalne samouprave i građana pokazalo je da svega 73 opštine, odnosno polovina, ima uvedenu e-upravu.Svega 11 opština (manje od 10 %) ima ponudu više kanala e-komunikacije – opšti kontakt formular, kontakt predsednika opštine, kontakt ka drugim upravama i opšti mail kontakt.
Istraživači NALED-a, koji je i sproveo istraživanje, su na adrese svih opština poslali tri pitanja:
„Želim da otvorim poslastičarnicu, pa me zanima šta mi je sve portebno od papira i kome da se obratim u opštini?“
„Da li možete da nam dostavite odluku o lokalnim komunalnim taksama kako bismo mogli da izračunamo troškove poslovanja u vašoj opštini?“
„Could you please send me contact details of the Chamber of Commerce or Business Association in your town?“
Svega polovina opština je odgovorila na makar jedan upit.Oni koji su odgovorili, slali su kompletan odgovor sa potpunom informacijom, koja je stizala najčešde u roku od jednog do tri dana.
Ukrštanjem odgovora na sva tri upita se došlo do podatka da je svega šest opština (Užice, Paraćin, Crveni Krst, Pantelej, Topola i Valjevo) odgovorilo na sva tri upita; 49 opština je odgovorilo na dva upita dok je 67 opština odgovorilo na jedan upit. Ni na jedan upit nije odgovorilo ukupno 42 opštine, dok devet opština nema zvaničan sajt.