Erste Banka a.d. Novi Sad uvela je sistem korišćenja QR koda, sa ciljem da omogući svojim klijentima bržu i efikasniju komunikaciju sa bankom.Ova tehnologija omogućava jednostavno i brzo zakazivanje sastanka sa savetnikomu željenom terminu, a sve što je klijentima za to potrebno jeste smart telefon.
Prilikom očitavanja bar-koda, telefon konvertuje QR kod u odgovarajući URL i usmerava korisnika telefona na pripadajuću web stranicu. Naime, umesto da, kao što je do sada bio slučaj, unesu konkretnu URL adresu kako bi pristupili web stranici i našli potrebne informacije, dovoljno je da svojim mobilnim telefonom skeniraju QR kod koji ih dalje usmerava na povezanu stranicu na kojoj se nalaze informacije o proizvodu, reklamni spot, upitnik, slika, itd. Klijenti banke i svi ostali zainteresovani građani sada su u mogućnosti da skeniranjem QR koda i unošenjem svojih osnovnih podataka (ime i početno slovo prezimena, kontakt telefon, datum i vreme, grad ili opština koja im odgovora), zakažu sastanak sa svojim savetnikom u banci.
QR kod, koji suštinski predstavlja dvodimenzionalni kvadratni bar-kod koji se lako očitava pomoću optičkih skenera (tehnologija koju koriste i smart telefoni), predstavlja značajan tehnološki pomak na tržištu Srbije. Korišćenju QR tehnologije pogoduje i činjenica da sve veći broj stanovnika ima ili planira da nabavi smart telefon.QR kod Erste Banke može se pronaći na reklamnim plakatima, bilbordima, flajerima, autobuskim stajalištima i u vozilima GSP-a, kao i na web sajtu Erste Banke.