Home TekstoviNove tehnologije Polovina kompanija koje koriste društvene mreže smatra da ima bolje odnose sa potrošačima

Polovina kompanija koje koriste društvene mreže smatra da ima bolje odnose sa potrošačima

by bifadmin

Istraživanje kompanija Ketchum i Fedex o korišćenju društvenih mreža u postizanju poslovnih rezultata pokazalo je da kompanije danas društvene mreže koriste kao deo strategije poslovanja koje utiče na unapređenje poslovnih procesa, građenje reputacije, podizanje svesti o brendovima i jačanje odnosa sa potrošačima i poslovnim partnerima.


Jedno od rešenja je angažovanje zaposlenih kao najboljih, najstrastvenijih i najuverljivijih ambasadora kompanije i brenda na društvenim mrežama – zaključak je istraživanja koje su sprovele kompanije Ketchum i Fedex, u kojem je učestvovalo 55 direktora komunikacija i marketinga kompanija koje koriste društvene mreže, iz celog sveta.

Rezultati ukazuju da menadžeri veruju da efikasno koriste društvene medije za podizanje svesti o brendu i njegovoj reputaciji, za obezbeđivanje korisničkih servisa i jačanje odnosa sa svim ključnim akterima. Istraživanje dalje pokazuje da kompanije koje su učestvovale u istraživanju veruju da su posebno efikasne u jačanju odnosa sa potrošačima (51%), opštom javnošću (52%) i partnerima i dobavljačima (40%).

Štaviše, 85% kompanija koje koriste društvene medije za uključivanje zaposlenih izvestilo je da se učešće zaposlenih u unapređenju poslovanja uz pomoć društvenih mreža povećalo u poslednjih 12 meseci. Ove kompanije smatraju da efikasno koriste društvene mreže kako bi u internoj komunikaciji, a ne samo u eksternoj:

ojačale odnose (46%)

razmenjivale i iskoristile znanje zaposlenih (44%)

negovale saradnju, dijalog i diskusiju (44%)

povećale učešće u određenom programu ili inicijativi (38%).

Jedna stvar koja se nije promenila od studije iz 2010. godine jeste izazov koji postoji u oblasti merenja rezultata. Većina kompanija (80%) sprovodi neku vrstu merenja dometa društvenih medija, ali mnogi priznaju da postoje izazovi, pogotovu kada je u pitanju eksterna publika.

U potrazi za načinima merenja isplativosti investicije u društvene medije, 84% kompanija koje mere rezultate prisustva na društvenim mrežama fokusiraju se na uključenost korisnika, dok 69% prati broj prikaza, 53% analizira uticaj, a 51% procenjuje ton. Neke kompanije su čak u protekle dve godine razvile tabele za praćenje uspeha na društvenim mrežama, u pokušaju da direktno prate finansijske rezultate angažovanja na društvenim mrežama. Dok se potraga za mernim rešenjima nastavlja, 84% učesnika se slaže da će uvek postojati neki aspekt marketinga koji se ne može izmeriti, ali koji je svejedno značajan.

Pročitajte i ovo...