Home VestiPolitika i društvo Najveći izazov PR stručnjaka u Evropi: Komunikacija na međunarodnom nivou

Najveći izazov PR stručnjaka u Evropi: Komunikacija na međunarodnom nivou

by bifadmin

Usaglašena strategija komunikacija na međunarodnom nivou neophodna je za opstanak kompanije koja izlazi na inostrana tržišta – zaključak je istraživanja koje su sproveli Evropska asocijacija za obrazovanje i istraživanje u odnosima s javnošću (EUPRERA) i Evropska asocijacija direktora komunikacija (EACD), uz podršku međunarodne mreže PR agencija – Ketchum. Istraživanje je obuhvatilo odgovore preko 2.700 stručnjaka za komunikacije u 43 evropske zemlje.

Zbog visoke integrisanosti evropskih ekonomija i sve veće regionalne saradnje, komunikacija na međunarodnom nivou je sve značajnija. Čak 73 % ispitanika tvrdi da će komunikacija na međunarodnom nivou dobiti još više na važnosti u naredne tri godine. U Srbiji ovo mišljenje deli 85% komunikacijskih stručnjaka, jer 71% njih već sada sarađuje sa kolegama iz, od jedne, do pet stranih zemalja.

komunikacija

„Rezultati istraživanja pokazuju da su se u odnosu na prošlu godinu promenili prioriteti u komunikacijama. Ove godine kao najveći izazov izdvojena je važnost usaglašavanja strategija komunikacije kompanija koje posluju na više od jednog tržišta. Prošle godine najveći izazovi su bili digitalni mediji, dok su se ove godine našli na drugom mestu. Slede potreba za građenjem i održavanjem poverenja javnosti i društva u kompanije, te potreba za komunikacijom sa više ciljnih javnosti uz više aktivnosti, za manje budžete, i na kraju, uloga komunikacijskih profesionalaca u donošenju odluka top-menadžmenta.“ – ističe Maja Stojanović, izvršna direktorka agencije Olaf&McAteer, Ketchum-ovog partnera u Srbiji.

Prema rezultatima istraživanja, prvi put u poslednjih pet godina percepcija značaja društvenih medija ne raste. Međutim, socijalni mediji su i dalje veoma važan kanal komunikacije u kreiranju sveobuhvatne strategije komunikacija. Kao i prošle godine, visok procenat – 73% evropskih komunikacijskih stručnjaka, smatra da su on-line društvene zajednice važan deo komunikacijskog portfolija jedne firme.

Još jedan zanimljiv rezultat istraživanja se odnosi na krizno komuniciranje. Sa kriznom komunikacijom u poslednjih 12 meseci, suočilo se 7 od 10 ispitanika. Na pitanje koje komunikacijske alate koriste u krizi, samo 4 od 10 ispitanika je reklo da koristi socijalne medije, iako su baš ti mediji najbrži način za prenošenje informacija.

Pročitajte i ovo...