Organizacija Svetski trendovi u novinskom izdavaštvu (World Press Trends) analizirala je cirkulaciju i prihode medija u više od 70 zemalja i došla do zaključka da je kupovina štampe pala sa 537 miliona primeraka u 2008. na 530 miliona prošle godine.
Ovi zbirni podaci međutim prikrivaju pravi problem: to što je cirkulacija štampanih medija na zapadu upadljivo pala. Naime, za poslednjih pet godina u Americi je kupovina novina i časopisa pala za 15% dok su prihodi od oglašavanja pali čak za 42%, i činili tri četvrtine globalnog pada od oglašavanja.
U Evropi su i prodaja novina i prihodi od oglašavanja pali za četvrtinu, a prihodi od online verzija tih medija još nisu nadoknadili ove gubitke.
Na istoku je međutim situacija drugačija. U Aziji je prodaja štampe porasla za 10%, pa je sa 114,5 miliona prodatih primeraka po danu Kina postala najveće medijsko tržište na svetu.
Izvor: The Economist