Opšte poznata istina je da seks prodaje, ali ne idu svi linijom manjeg otpora – neki preduzetnici pokušavaju da zarade na proizvodima nazvanim po krvoločnim diktatorima.
I to na najzanimljivijim mestima u svetu. Ko bi na primer mogao da pretpostavi da će u Indiji cvetati poslovi kojima je Hitler zaštitni znak, poput jedne picerije koja je nedavno, pod pritiskom jevreskih udruženja, morala da promeni ime? Slična sudbina zadesila je i indijsku TV seriju “Hitler Didi” i jedan modni butik, takođe nazvan po najvećem evropskom zločincu svih vremena. Vlasnici mesta poput Hitler frizerskog salona, Hitler prodavnice farmerki, bazena Hitler i sl, tvrde da bi promena imena naštetila njihovom biznisu.
Inače, ko želi da svoju firmu ovako odvažno da imenuje mora za to dobiti licencu. Vini Nostalgici, italijanski proizvođač alkoholnih pića, godišnje proda 45.000 flaša vina Adolf Hitler. Dobro mu ide i prodaja Staljina, Musolinija i Lenjina. “Kvalitet vina nije važan, i da sipamo vodu u flaše prodali bismo ih”, kaže vlasnik firme Fabio Bogo.
Tako se u Britaniji dosta prodaje pivo Mao Ze Drunk (Mao Ce Pijan).
Međutim ovakva imena česta su i među manje zabavnim proizvodima, doduše ne baš uvek adekvatno. U Kolumbiji na primer FARC teroristi koji zahtevaju reforme prodaju kafu zajedno sa još nekim ilegalnim stimulansima. Još jedan primer je kozmetička kompanija iz Gaze koja je malo posle sukoba Izraelaca i Palestinaca lansirala parfem M75, koji nosi naziv raketa ispaljivanih na izraelske gradove. Ovo baš i nisu dobri primeri gerila marketinga.
Izvor: The Economist