Filmski producenti u Španiji počeli su da deluju iz čistog očajanja i da kupuju karte za sopstvene filmove kako bi veštački povećali njihovu gledanost i profit i tako lakše dobili neku od državnih donacija.
Rezovi u oblasti kulture u Španiji su naterali neke filmske radnike da lažno uvećavaju posetu svojim filmovima. Reditelj i producent Hose Luis Garsi je dobio Oskara za najbolji strani film 1982. godine, ali njegovo novo delo „Madridski dani Holmsa i Votsona“ nije naišlo na pozitvne reakcije publike. Posećenost projekcijama je stabilno opadala sve do psolednjeg vikenda kada je skočila za čak 5.300%. Ovu anomaliju su odmah primetili statističari u filmskoj industriji. Prema njima, to je samo najnoviji primer u zloupotrebama španskog sistema subvencija. Međutim, Fedisine, špansko udruženje filmskih distributera, kaže da nema opipljivih dokaza da se bilo kakva zloupotreba desila a reditelj Garsi nije bio dostupan za intervju, prenosi sajt neurope.
Državno sufinansiranje filmske industrije prepolovljeno je od 2008. godine sa budžetom od 39 miliona evra za ovu godinu, a jedan od najvećih distributera u zemlji, kojio je raspolagao sa preko 200 bioskopskih dvorana, Alta Films, prestao je da radi početkom godine.