Home VestiEkonomija Gejming industrija će spasiti PC

Gejming industrija će spasiti PC

by bifadmin

Pored toga što je NVIDIA vodeći proizvođač PC grafičkih kartica, poslednjih godina je svoje polje delatnosti znatno proširila i to na tehnologije koje nisu nužno povezane sa industrijom kompjuterskih igrica: ova kompanija je među prvima svoju proizvodnju usmerila i prema industriji smartfonova i tableta. Njihov Tegra procesor, SoC rešenje (System on a Chip), najčešći je izbor proizvođača kada su u pitanu tableti.
NVIDIA je osnovana 1993. godine, a 1999. je na tržište izbacila svoju GPU karticu, koju je do danas kupilo preko milijardu korisnika širom sveta. Prihod kompanije u 2012. godini iznosio je 4,2 milijarde dolara. Sagovornik B&F bio je Cristi Stroe, menadžer prodaje NVIDIA za jugoistočnu Evropu.

CristiStroe_white

C. Stroe: Gartner je konstatovao globalan pad u prodaji PC računara od 4 odsto. Uprkos tome, NVIDIA je jedna od retkih u PC industriji koja je uspela da produži svoj pozitivan trend. Tajna je, između ostalog, i u tome što PC računari postaju specijalizovana platforma za najveće uživanje u gejming segmentu, a gejming raste iz godine u godinu na globalnom nivou. S druge strane, mi se ne koncentrišemo samo na grafičke kartice, nego nudimo nove usluga i tehnologije za PC, kao i mobilne platforme koje su u ekspanziji. Primera radi, naš Tegra super-čip namenjen je sledećoj generaciji mobilnih uređaja, ali je zadužen i za tzv. infotainment (kontrolisanje muzike, klime, navigacije, itd.) u savremenim automobilima.

BIF: Kada sagledamo skorašnji razvoj kompanije, jasno je da je NVIDIA postala lider u svetu mobilnih čipova iskoristivši iskustvo sa GeForce-om pri razvijanju Tegra čipova…

C. Stroe: Mi se trudimo ne samo da pratimo trendove na tržištu već i da budemo u situaciji da direktno utičemo na njih. PC tržište se smanjuje, a gejming raste, čemu smo u dobroj meri i sami doprineli. S druge strane, mobilnom segmentu pridružuje se svakim danom sve veći broj proizvođača, zbog čega treba imati već razvijen kvalitetan proizvod po konkurentnoj ceni. Naši čipovi su u velikoj prednosti na tržištu smartfonova jer čak 80% preuzetog softvera predstavljaju igrice.
U Tegru smo uložili oko 200 miliona dolara, a to nam se vratilo rastom njene prodaje od 109% tokom fiskalne 2013. godine.

BIF: Kakav je profil NVIDIA klijentele na srpskom tržištu?

C. Stroe: Srpsko tržište, kao i zahtevi srpskih kupaca skoro su isti sa zahtevima klijenta u ostalim bivšim socijalističkim zemljama koje prolaze kroz tranziciju. Ova tržišta su veoma osetljiva na cenovnu politiku, mada je i tu došlo do izvesnih promena u poslednjih nekoliko godina jer se pojavilo do 5% kupaca koji imaju ekonomskih mogućnosti i žele da plate cenu za najveći mogući dostupni kvalitet za lično zadovoljstvo u grafičkoj obradi ili gejmingu.
Poređenja radi, u Holandiji je udeo specijalizovanih gejming kartica 51%, a u Srbiji tek oko 25%, što znači da u tom segmentu ima dosta prostora za napredak. Ovo želimo da promenimo u saradnji sa našim lokalnim distributerima i kompanijama koje su prisutne u Srbiji a sa kojima smo standardni partneri na globalnom nivou, daljim promovisanjem gejminga kroz povoljnu ponudu koja uključuje neke od najpopularnijih igrica na tržištu.

BIF: Po čemu je srpsko tržište slično ili različito sa zemljama u okruženju?

C. Stroe: Ja sam na čelu teritorijalnog segmenta koji obuhvata 11 manjih tržišta i oko pola miliona GPU jedinica, što je ravno recimo Poljskoj, ili pola veoma razvijenog tržišta Nemačke. U tom regionu Srbija je na drugom mestu, iako su najzrelija i zasićena tržišta slovensko i hrvatsko.
Tokom prošle godine na desktop tržštu prodato je preko 190.000 GPU jednica u Rumuniji, 150.000 jedinica u Srbiji, dok je u Hrvatskoj prodato njih oko 30.000. U tom segmentu i dalje je dominantan GeForce čip. U Srbiji je u istom periodu prodato 65.000 naših desktop grafičkih kartica. PC GPU (graphic processing unit) tržište je doseglo dno, i očekujemo da će od sledeće godine početi ponovo da raste, dok s druge strane udeo specijalizovanih gejming grafičkih kartica konstantno raste.

BIF: Kakav efekat na domaću IT industriju imati podizanje PDV sa 8 na 20%? Kakva su Vaša predviđanja? Kakva je situacija u drugim zemljama i možete li napraviti poređenje?

C. Stroe: Pa to jeste veliki skok. S jedne strane može se očekivati i kratkoročno spekulisanje od strane nekih trgovaca jer su se takve stvari dešavale već u nekim evropskim zemljama kada su oni unapred povećali količinu svoje uskladištene robe i kasnije manipulisali njenim cenama na tržištu. S druge, verovatno će doći do pada u prodaji u prvoj godini i odustajanja kupaca od skupljih ponuda.

Pročitajte i ovo...