Home VestiIT i nauka U 2014. godini prodaja fableta nadmašiće prodaju tableta

U 2014. godini prodaja fableta nadmašiće prodaju tableta

by bifadmin

U najzanimljivije trendove sektora tehnologije, medija i telekomunikacija (TMT) za 2014. godinu ubrajaju se procenjena prodaja 10.000.000 predmeta nosive tehnologije (poput „haj tek” naočara i satova), udvostručenje broja pretplata na televizijske kanale u 50 miliona domaćinstava, porast prava na prenos premijum sportskih programa za 14%, prvenstveno severnoameričkih sportskih liga i evropskog fudbala, kao i mogući porast broja poseta internet stranica, navodi se u 13. izdanju Deloitte-vih Globalnih predviđanja u TMT sektoru.

U 2014. godini prognozira se i porast prodaje fableta – pametnih telefona većih dimenzija koji su kombinacija mobilnog telefona i tableta – u odnosu na tablete za 25 milijardi dolara, dok se ukupna vrednost prodaje pametnih telefona, tableta, ličnih računara, televizora i igračkih konzola procenjuje na više od 750 milijardi dolara, nakon čega sledi dalja konvergencija načina korišćenja od strane potrošača.

fableti

„Prodaja pametnih telefona, čiji se prihodi za 2014. godinu procenjuju na 375 milijardi dolara, najviše će rasti u grupi osoba starijih od 55 godina“, kaže Jelena Galić, direktor u Sektoru za poslovni konslating u Deloitte-u.

Usluge slanja instant poruka (instant messaging services, IMS) će u 2014. godini činiti oko 70% svih poruka koje se šalju putem mobilnih telefona, dok će istovremeno činiti tek 3% ukupne vrednosti u ovom segmentu. Svaki dan će se mobilnim telefonima slati 70 milijardi poruka, od kojih će samo 21 milijarda biti SMS-ovi. Međutim, prema procenama za ovu godinu, prihodi od razmene poruka kretaće se oko 100 milijardi dolara, za razliku od samo 2 milijarde dolara prihoda od razmene instant poruka (IM) putem mobilnog telefona. Količina razmenjenih instant poruka (IMS) i SMS-ova u svetu će rasti, iako se na nekim razvijenim tržištima može očekivati pad SMS-ova i rast instant poruka.

Izveštaj pruža i uvid u period posle 2014. godine i predviđa „oluju svih oluja“ u smislu stvaranja preduslova kojim bi masovni otvoreni onlajn kursevi (Massive Open Online Courses, MOOCs) činili više od 10% svih kurseva u oblasti visokog obrazovanja i konstantne edukacije u kompanijama. Trend pokreću nova tehnologija, alternativni načini edukacije i potreba za brzim i trajnim usavršavanjem veština, što ukazuje na dugoročno enormni rast ove vrste obrazovanja, čak i uz minimalno negativno odstupanje u 2014. godini.

Ovogodišnja Predviđanja takođe se bave i telemedicinom i prognoziraju da će ona do određene mere zameniti posete lekara. Prelomna tačka u njenoj primeni postaće vidljiva u 2014. godini, delom zbog pritiska ka smanjenju medicinskih troškova s jedne strane i unapređenja zdravstvene zaštite s druge, ali uglavnom zbog promena u tehnološkoj i telekomunikacionoj infrastrukturi.

Pročitajte i ovo...