Home VestiIT i nauka Australijski astronomi otkrili dosad najstariju zvezdu

Australijski astronomi otkrili dosad najstariju zvezdu

Otkrivena zvezda stara je čak 13,6 milijardi godina i pomoći će naučnicima da bolje razumeju nastanak prvih nebeskih tela.

zvezda

Grupa naučnika sa Asutralijskog nacionalnog univerziteta otkrila je svojim SkyMapper teleskopom dosad najstraiju uočenu zvezdu u svemiru i nazvala otkriće „jednim u šezdeset miliona“. Astronomi sa ovog univerziteta učestvuju u međunarodnom projektu mapiranja neba Južne hemsifere, u okviru kojeg tragaju i za najstarijim vidljivim nebeskim telima. U središtu njihovog SkyMapper teleskopa nalazi se moćna kamera sa 268 miliona piksela. „Samo na osnovu boje uslikanih zvezda možemo već da zaključimo koje među njima spadaju među najstarije. Količina gvožda u njihovom sastavu nam to pokazuju, što ga ima više, zvezde su mlađe, a novotkrivena zvezda u svom svetlosnom spektrumu uopšte nema uočljive tragove gvožda“, kaže vođa australisjkih astronoma dr Stefan Keler. Najstarija poznata zvezda nalazi se u našem Mlečnom putu, na udaljenosti od „samo“ 6.000 svetlosnih godina od Zemlje i zasad je nazvana SMSS J031300.36-670839.3.