Više od tri četvrtine građana Srbije smatra da bi šira upotreba mobilnih i telekomunikacionih tehnologija i servisa smanjilo redove i čekanje u državnim institucijama, preko dve trećine da tehnologije mogu pozitivno da utiču na rast domaće ekonomije i otvaranje novih radnih mesta, a nešto manje od dve trećine da mogu da poboljšaju kvalitet života pojedinca, pokazuje najnovije istraživanje “Umreženo društvo” koje je sprovela kompanija Ericsson u partnerstvu sa Elektrotehničkim fakultetom u Beogradu.
Istraživanje čiji je cilj bio da se utvrde stavovi građana Srbije o tome na koji način i u kojim segmentima bi tehnologije mogle da doprinesu razvoju celokupnog društva, urađeno je tokom juna ove godine na uzorku od 1839 ispitanika uzrasta od 18 do 65 godina. U uzorku preovlađuje starosna populacija između 18 I 35 godina (48,5%), muškaraca je 59,4%, a visoko obrazovanje ima 57,6% ispitanika. Većina anketiranih koristi trhnologije svakodnevno, pri čemu nešto više od 38% provodi između dva do četiri sata na internetu, dok mobilne uređeje kod kuće koristi 70% ispitanika, na poslu njih 56,6%, a 33,6% u prevozu. Preko 78% ispitanika ocenjuje da je Srbija negde u sredini kada se poredi kvalitet broadband konekcije sa zemljama na svetskom nivou.
Na pitanje šta korisnici žele da plaćaju putem mobilnih uređaja, najveći broj anketiranih (72%) odgovorio je da su to mesečni računi za komunalne usluge, potom karte za gradski prevoz (52%), a slede dažbine prema državnim službama i karte za kulturne i sportske manifetacije. Po mišljenju ispitanika intenzivnija upotreba mobilnih i telekomunikacionih tehnologija i servisa najviše bi uticala na unapređenja usluga državnih institucija (72,7%), unapređenje zdravstvenih usluga (63,5%), a zatim na efikasniji rad državnih institucija, razvoj obrazovanja, elektronsko poslovanje i bolji gradski prevoz.
Kada je u pitanju podrška tehnologija razvoju zdravstvenih usluga, gotovo 90% ispitanika na prvo mesto stavlja mogućnost da se pregledi zakazuju preko interneta, skoro 70% smatra da tehnologije mogu da obezbede bolju organizaciju zdravstvenih ustanova i njihovu međusobnu komunikaciju, za dve trećine ispitanika je važan elektronski pristup ličnom kartonu, a za više od 63% mogućnost online rezervacije i poručivanja lekova na recept. Očekivanja građana Srbije od tehnologija kada je reč o obrazovanju pokazuju da najveći broj anketiranih (77,3%) priželjukuje slobodan pristup edukativnim materijalima sa bilo koje lokacije sa minimalnim ili bez tarifiranja pristupa sa bilo kojeg uređaja, a slede mogućnosti za povezivanje sa školama i univerzitetaiam u inostranstvu ili on line univerzitetima, unapređivanje materijala za edukaciju i dodavanje multimedijalnog sadržaja u testove i evaluacije.