Home VestiPolitika i društvo OECD: Socijalni jaz u školama

OECD: Socijalni jaz u školama

by bifadmin

U 2012. godini su 15-godišnji učenici širom OECD-a prijavili da su radili domaće zadatke oko pet sati nedeljno, što je za sat vremena manje nego 2003. godine.

Prema ocom kriterijumu, najvredniji školarci žive u Irskoj, Italiji, Kazahstanu, Rumuniji, Rusiji i Singapuru, gde se sedam časova nedeljno radi domaći zadatak, dok đaci iz Šangaja (Kina) čak 14 časova nedeljno rade isti. Domaćim zadacima najmanje se bave đaci iz Finske i Južne Koreje – manje od tri sata nedeljno.

domaci zadatak

Istraživanje OECD-a pokazuje i da rad na domaćim zadacima zavisi i od socio-ekonomske situacije učenika. Naime, dobro situirani đaci više vremena posvećuju domaćim zadacima, oko 1,6 časova nedeljno više nego učenici lošijeg materijalnog položaja. Najveći socijalni jaz po ovom pitanju je u Italiji gde je razlika u izdvajanju vremena za rad na domaćim zadacima čak četiri sata, dok je u Bugarskoj, Rumuniji, Šangaju i Tajpeiju (Kina) 3,5 sata.

Posledica ovoga je da „bogatiji“ đaci imaju bolje rezultate na PISA testovima.

Pročitajte i ovo...