U Beogradu je ovih dana boravio Dušan Zarić, jedan od najboljih svetskih barmena i miksologa, a povod njegovog dolaska bila je srpska premijera filma “Hey Bartender” u okviru Coca-Cola Hellenic Premium Spirits Capability Development konferencije. Film u kome je Zarić jedan od glavnih aktera govori o oživljavanju kulture koktel barova u Njujorku.
Ovogodišnja konferencija, čiji je domaćin Coca-Cola Hellenic Srbija, okupila je učesnike i predavače iz 12 evropskih zemalja koji su razgovarali na temu odgovornog konzumiranja i odgovornog oglašavanja, te trendova u segment premijum alkoholnih pića.
BIF: Kada se rodila Vaša ljubav prema ovom poslu, kada ste znali da ćete se time baviti u životu?
Dušan Zarić: Kada sam upoznao mog pravog učitelja bartendinga Dejla Degrofa, to je bilo 1997. godine.
BIF: Koliko godina treninga je potrebno da bi barmen postigao nivo na kome ste Vi sada?
D. Zarić: Mislim da ja još nisam završio svoju edukaciju. Ja sada rastem kao barmen isto i kada sam počeo prvi put tako da nisam još uvek siguran tačno da to može da se stavi u neki kvantitet. To je individualna stvar, nekome treba vrlo malo znanja i iskustva, a nekome mnogo više.
BIF: Otkuda baš ljubav prema klasičnim koktelima? Šta oni znače običnim ljudima, svakodnevnim posetiocima barova širom sveta? Zašto „klasični“ kokteli opstaju tako dugo, iako se svake sezone osmišljavaju mnoga nova egzotična pića?
D. Zarić: Kao što je klasični rok uvek klasični rok. Možemo da slušamo neki savremeni bend ali „Led Zeppelin“ je „Led Zeppelin“ jer je klasika, „Deep Purple“ je klasika, to je uvek dobro. Isto tako klasični kokteli su dobri jer „rade“. Imaju smisla i mogu da se iskoriste gastronomski na više načina. Koktel koji prevaziđe neki period postaje klasik.
BIF: Kako upoređujete domaću scenu u odnosu na scenu Njujorka i eventualno nekih drugih svetskih centara, s obzirom da Beograd sve češće stavljaju na razne liste gradova koje ne treba zaobići u turističkom obilasku, između ostalog i zbog dobre ugostiteljske ponude?
D. Zarić: Mi imamo zaista fenomenalnu ugostiteljsku energiju, to bez daljnjeg. Tu nemamo problem. Međutim, imamo kod nas nisu dostupni svi sastojci da bi ta kreativnost mogla da bude bolja. Nama ne nedostaje dobre volje, ne nedostaje informacija ali nedostaje kvalitetnih sastojaka i to ne samo destilata, likera i raznih mekih napitaka već nedostaje dosta egzotičnog voća, svežeg organskog voća i sastojaka koji su nephodni za jako kvalitetne koktele.
BIF: Da li ste eventualno razmišljali da deo svog ugostiteljskog preduzetništva na neki način „preselite“ i u Srbiju? Uopšte, šta su sledeći koraci u Vašoj karjeri?
D. Zarić: Ne znam da li bih otvarao kafanu ovde, meni se više to ne radi. Ja se sada bavim svojom kompanijom za proizvodnju destilata. Počeli smo pre tri godine,firma se zove “The 86 Co.” Mi proizvodimo i dizajniramo destilate koji su namenjeni modernim barmenima. To su neki od sastojaka koji su zaista neophodni današnjim barmenima jer su raznovrsni, pouzdani i jako su precizni. Da mi je neko pre 10 godina rekao da ću imati svoju firmu za proizvodnju destilata ne bih mu verovao tako da ne znam šta može da se desi u sledećih 10 godina. Ako sudimo po onome što se dogodilo u prethodnih 10 godina, ko zna.