Jaka i centralizovana elektronska uprava (eUprava) je temelj savremene države i trebalo bi da bude jedan od prioriteta u razvoju javnog sektora, jer povećava transparentnost institucija i optimizuje njihov rad, smanjujući troškove i birokratiju. Na taj način, eUprava otvara mogućnost za brojna javno-privatna partnerstva i, osim na državu, ima pozitivan uticaj i na privredu i građane, glavni je zaključak konferencije „E-uprava kao temelj savremene države“, održane povodom obeležavanja Dana eUprave.
Konferenciju su organizovali Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave, Direkcija za elektronsku upravu i Američka privredna komora u Srbiji (AmCham), kako bi se ocenili napori u razvoju e-uprave i odredili prioriteti daljeg razvoja, prvenstveno u skladu sa potrebama privrede.
Potpredsednica Vlade i ministarka državne uprave i lokalne samouprave Kori Udovički je izjavila da se uskoro očekuje i usvajanje Strategije eUprave, uvođenje ePisarnice, kao i izmene Uredbe o elektronsko-kancelarijskom poslovanju. Udovički je najavila i projekat „Bebo, dobrošla na svet“, koji će, od 1. marta 2016. godine, omogućiti roditeljima da obave, još iz porodilišta, na jednom mestu, sve potrebne administrativne procedure za registraciju i osiguranje deteta.
„U poslednjih desetak godina, napravljeno je nekoliko važnih koraka u oblasti e-uprave, ali potrebno je učiniti dodatne napore kako bi se uspostavila stalna komunikacija i razmena podataka državnih organa i dostigao željeni kvalitet i obim elektronskih usluga“, napomenuo je Zoran Petrović, predsednik Upravnog odbora AmCham-a. Petrović je naglasio da je potrebno ojačati administrativne i inspekcijske kapacitete resornih organa i što pre naći mehanizam za povezivanje projekata e-uprave u jedinstven sistem, kroz uspostavljanje „funkcionalne servisne magistrale svih državnih institucija“.
Rezultati ankete koje je za potrebe konferencije među svojim članicama sproveo AmCham pokazali su, između ostalog, saglasnost predstavnika kompanija članica oko činjenice da bi uvođenje novih e-servisa i otvorenost podataka u značajnoj meri uticali na kvalitet njihovih usluga i proizvoda.