/ Politika i društvo / Evo kako različiti narodi kupuju za Dan zaljubljenih
BiF Analize Čitajte B&F online

Evo kako različiti narodi kupuju za Dan zaljubljenih

This post has already been read 925 times!

Nema naznaka da će razvoj digitalne i kupovine usporiti, ali kada je reč o ljubavi i poklonima za voljene, kupci se pre odlučuju za fizičke prodavnice. Kompanija MasterCard otkriva da kada je reč o iskazivanju ljubavi, kupci širom sveta više vole da lično biraju poklone u prodavnicama za svoje drage osobe.

Istraživanje MasterCard Love Index istražuje ponašanje kupaca u preko 200 zemalja širom sveta i dobijeno je analizom transakcija obavljenih debitnim, kreditnim i pripejd karticama upoređujući period od 11. do 14. februara 2013., 2014. i 2015. godine. Ovaj Index nije analizirao samo obim potrošnje i prosečnu potrošnju, već i vrste potrošnje u vezi sa proslavom Dana zaljubljenih širom sveta.

Ukupna potrošnja potrošača u periodu oko Dana zaljubljenih povećala se u svim regionima od 2013. do 2015. godine u proseku za 22%, a podaci pokazuju i da mnogi ljudi prestaju da kupuju poklone i okreću se kreiranju iskustava i uspomena.

„Mesto gde živite može imati veliki uticaj na način na koji kupujete ili na iskustva i uspomene koje želite da stvorite. Ovo istraživanje pruža uvide u globalne i regionalne trendove u kupovini koji mogu da pomognu trgovcima kako u maloprodaji, tako i u veleprodaji da učine proslavu Dana zaljubljenih malo ličnijim i neprocenjivim, dok istovremeno jačaju odnose sa svojim klijentima“, izjavio je Artur Turemka, generalni direktor kompanije MasterCard za tržišta Balkana.

Njime su identifikovani još neki trendovi u kupovini:

– Lični dodir: 90% kupaca širom sveta lično obavlja kupovinu, dok samo 6% njih više voli da kupuje preko interneta. Evropljani najviše kupuju onlajn – petina svih transakcija (21%) je obavljena putem interneta.

– Iskustva su važnija od fizičkih stvari: Potrošačke navike ljudi širom sveta pokazuju da je sve više onih koji svoje voljene obraduju odlaskom u restoran (33%) i boravkom u hotelu (28%). Kupci u Latinskoj Americi (njih 54%) i Sjedinjenim Američkim Državama (38%) kažu da je većina njihovih transakcija u periodu oko Dana zaljubljenih obavljena u restoranima, dok ljudi u azijsko-pacifičkoj regiji, Evropi i Bliskom Istoku više vole da otputuju, te je kod njih najveći broj transakcija obavljen u hotelima.

-Ljubav se i dalje iskazuje uglavnom cvećem: Uopšteno gledano, postoji mali pad u prodaju cveća i čestitki u toku prethodne tri godine. Međutim, stanovnici Latinske Amerike opovrgavaju ovaj trend jer je među njima u ovom periodu udvostručena potrošnja na cveće (92%), dok je Bliski Istok jedina regija gde je porasla prodaja čestitki i to za čak 107%. Na Bliskom Istoku se beleži i rast prodaje nakita (23%) a zanimljivo je da tokom ovog praznika Kanađani najčešće troše na prevoz (35%) i tu je povećanje od 9%.  

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close