U Srbiji svakoga dana oboli jedno dete od malignih bolesti. Povodom Svetskog dana dece obolele od raka u Srbiji pokrenuta je kampanja sa ciljem podizanja svesti stanovništa o postojanju jedne ovako opake bolesti kod mališana i neophodnosti izmene Nacionalnog programa Srbije protiv raka u pravcu donošenja precizne strategije za lečenje, negu i praćenje dece i mladih obolelih od raka. U svetu, kancer kod dece je izlečiv u 80% slučajeva, dok u Srbiji, ta stopa iznosi 70%. Kad je u pitanju dečiji život, 10% je ceo jedan školski razred dece u Srbiji.
Naziv kampanje “Čuvaj mi mesto” inspirisan je malim herojima – decom koja se svakodnevno bore sa ovom opakom bolešću, ali imaju snage, volje i vere da će istu i pobediti. Na nama je samo da ih pratimo i svojim glasom, radom i podrškom pružimo sve neophodne uslove da u ovoj borbi pobede. O samoj kampanji i današnjem danu, Irina Čepinac Ban, izvršni direktor udruženja “Zvončica” i predstavnik Srpske mreže za borbu protiv dečijeg raka je izjavila “I sama sam, kao majka deteta koje se izlečilo od raka, osetila problem, potrebe i nedoumice sa kojima se svakodnevno suočavaju roditelji naših malih boraca – dece obolele od raka. Rak je bolest koja se nažalost javlja i kod dece, ali je u visokom procentu izlečiva. Kako bismo našim mališanima dali što veću šansu za izlečenje moramo svi zajedno da se udružimo i zahtevamo izradu Nacionalnog programa naše zemlje za borbu protiv raka kod dece.”
U današnjem obeležavanju Svetskog dana dece obolele od raka više od 4.000 ljudi Srbije je nosilo zlatne mašnice – međunarodni simbol dece obolele od raka. Ovu kampanju podržao je dečiji hor Čarolija pri izvođenju pesme podrške “Zajedno” pod umetničkim vođstvom Leontine Vučković, kao i zaposleni i menadžment jednog od najvećih lanaca robe široke potrošnje u Srbiji – Idea, Roda i Merkator, kao i jedan od najvećih lanaca restorana brze hrane – McDonald’s.