U 2015. godini kompanija Adacta je povećala broj zaposlenih za 25%, uz rast prihoda od 30% u odnosu na prethodnu godinu, a investiraće u regionalni razvojni centar i zaposliti domaće softverske stručnjake
Kompanija Adacta, vodeći regionalni integrator poslovnih softverskih rešenja, predstavila je danas rezultate poslovanja u protekloj godini i najavila ambiciozne planove za dalji nastavak rasta i generisanja novih vrednosti korisnicima ERP, CRM i BI rešenja u Srbiji. Kao kuća poslovnog softvera koja razvija sopstevne informacione sisteme za industriju osiguranja i implementira specijalizovana rešenja za upravljanje resursima preduzeća (ERP), upravljanje odnosima sa klijentima (CRM) i poslovnu analitiku (BI) – Adacta je u 2015. u Srbiji povećala broj zaposlenih za 25% i ostvarila rast prihoda od preko 30% u odnosu na prethodnu godinu.
Grupacija Adacta je najveći regionalni MS Dynamics partner u jugoistočnoj Evropi i u Srbiji trenutno zapošljava pedeset ljudi.
„Aktuelni statistički podaci i naši rezultati potvrđuju isto – i dalje postoji velika potreba kompanija u Srbiji za podizanjem sopstvenih kapaciteta i konkurentnosti, uporedo sa činjenicom da oblast implementacije poslovnih softverskih rešenja u Srbiji generiše nova radna mesta“, izjavio je Matjaž Fajfar, rukovodilac kompanije Adacta u Srbiji, i dodao: „Ova podudarnost posebno je izražena u sektorima privrede sa najvećim razvojnim potencijalom, u kojima Adacta upravo i realizuje najveći broj svojih projekata i implementacija.“
Osim u finansijskom sektoru, posebno sektoru osiguranja, Adacta najviše projekata realizuje u sektorima motornih vozila i opreme za motorna vozila, proizvodnje nameštaja, farmaciji, kao i sektoru softvera i usluga. Neki od referentnih projekata realizovani su, između ostalih, u kompanijama Forma Ideale, Farmalogist, Ferdinand Bilstein, Nordeus i drugima.
„Cilj nam je da nastavimo u istom duhu, da maksimalno podižemo kapacitet i efikasnost firmi i privrede u Srbiji i, naravno, da zaposlimo što više stručnjaka. Sigurni smo da je u domenu implementacije poslovnih ERP, CRM i BI rešenja potencijal veliki“, zaključio je rukovodilac Adacte.
Poslovni softver sve značajniji
Rezultati aktuelne, 19. godišnje ankete koju je PwC sproveo među generalnim direktorima u svetu, a koja je obuhvatila i direktore iz Srbije, pokazuju da su kompanije promenile način na koji koriste tehnologije sa ciljem da procene odnosno ispune očekivanja kupaca i interesnih strana. Čak 62% direktora iz Srbije koji su uzeli učešće u anketi na prvom mestu ističe podatke i analizu podataka (BI) i sisteme za upravljanje odnosima sa kupcima (CRM), kao tehnologije koje generišu najveći prinos od interakcije sa zainteresovanim stranama.
Planovi Adacta-e za aktuelnu godinu usmereni su upravo na sveobuhvatnu ponudu rešenja za upravljanje odnosima sa klijentima i poslovnu inteligenciju (CRM i BI), kao i ponudu sopstvenog rešenja AdInsure, specijalizovanog za industriju osiguranja. Adacta će nastaviti da najbolje prakse implementacija u okviru grupe primenjuje i u nizu rastućih grana privrede u Srbiji – bankarstvu, energetici, farmaciji, proizvodnji i komunalnim uslugama. Tome će uveliko doprineti i povezivanje biznisa na nivou regiona kojim su ostvareni preduslovi za deljenje kumuliranog znanja i iskustava iz različitih Adactinih kompanija-članica u regionu, što će obezbediti kvalitetnije usluge za krajnje korisnike.
„AdInsure.CRM rešenje je trenutno najaktuelniji alat u industriji osiguranja za informaciono povezivanje i sinergetsko vođenje prodaje, marketinga i usluga za klijente, na način na koji se to radi i na razvijenim tržištima“, objasnio je Ivan Đolić, direktor prodaje u kompaniji Adacta Srbija. „AdInsure informacioni sistem uvršten je u vodeća globalna rešenja u ovoj industriji, i kod nas ga koriste renomirane osiguravajuće kuće – DDOR Novi Sad i Triglav Grupa. Uz desetak postojećih referenci u regionu, trenutno su u toku i šire implementacije ovog sistema u dve od deset najvećih osiguravajućih kompanija u Rusiji i Generali osiguranju u Rumuniji“, istakao je Đolić.
Sa očekivanim trendom nastavka rasta prihoda, kao i udela na ERP, CRM i BI segmentu tržišta u Srbiji, jedna od glavnih inicijativa koju Adacta najavljuje za 2016. godinu je pokretanje Razvojnog centra u Beogradu. Sa ovim projektom u povoju, kompanija računa na dodatno angažovanje i stvaranje kvalitetnih stručnjaka u Srbiji koji su izuzetno konkurentni na domaćem i globalnom tržištu.
Prema aktuelnim podacima iz 2015, u Srbiji postoji veliki tržišni potencijal u domenu implementacije IT rešenja iz ERP i CRM kategorije. Statistički presek otkriva da tek 10,8% kompanija iz Srbije koristi ERP sisteme, među kojima trećina velikih organizacija (30,6%) i tek petina srednjih (21,0%), dok se upotreba CRM sistema svodi na ukupno 15,6% kompanija.