Home VestiIT i nauka U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online

U Srbiji više od 1,2 milliona građana kupuje online

by bifadmin

U 2015. godini više od 1,2 miliona fizičkih lica kupovalo je online u Srbiji, što predstavlja rast od 5% u poređenju sa 2014, odnosno 30% u poređenju sa 2013. godinom. Međutim, uprkos pozitivnim pokazateljima, Srbija je i dalje ispod evropskog proseka, s obzirom na to da više od 57% korisnika interneta u našoj zemlji nikada nije kupovalo, niti naručivalo robu i usluge putem interneta.

To potvrđuje da domaće tržište ima značajan potencijal za razvoj i unapređenje eCommerce usluga, saopšteno je tokom skupa koji su 2. marta organizovale UniCredit Banka i kompanija Visa. Učesnici skupa su zaključili da veliki tržišni potencijal za razvoj ovog vida trgovine u Srbiji leži kako u segmentima koji već nude opciju plaćanja platnim karticama, tako i u otvaranju novih servisa, kao što je recimo sektor državnih usluga: eUprava, plaćanje školarina ili računa za komunalije.

Činjenica je da kupovina putem interneta obezbeđuje prednosti svim učesnicima na tržištu. Sa jedne strane, potrošačima su dostupni različiti proizvodi i usluge, pretraživanje ponuda je brzo i jednostavno, a plaćanje sigurno. Sa druge strane, trgovci dobijaju još jedan kanal prodaje i nove klijente, pri čemu su operativni troškovi online prodavnice niži od tradicionalnih prodajnih formata, što osigurava povećanje profita, jedan je od ključnih zaključaka skupa.

Od ukupne potrošnje putem Visa kartica u našoj zemlji, online plaćanja čine oko 7%, a učesnici su se složili da je realno očekivati značajno viši procenat u budućnosti. Veliki potencijal je i povećanje potrošnje na domaćim u odnosu na strane online prodavnice gde srpski kupci realizuju čak 92% svojih kupovina.

Kada je reč o potrošačkim navikama online kupaca u Srbiji, putem interneta se najčešće plaćaju avionske karte (68%) i telekomunikacione usluge (13%). Ecommerce servisi koriste se i za kupovinu u online prodavnicama (8%), plaćanje računa (7%) i različitih usluga (3%), dok je najmanji procenat onih koji online plaćanja koriste za restorane (1%).

Važan faktor za razvoj eCommerce je unapređenje korisničkog iskustva, odnosno uvođenje novih servisa i usluga elektronskog plaćanja, kako za trgovce, tako i za potrošače. „Visa e-trgovinu čini sigurnom, pouzdanom i jednostavnom još od samog početka online kupovine, čime smo dobili poverenje trgovaca i kupaca širom sveta kada je reč o online plaćanjima. eCommerce je najbrže rastući segment platne industrije, pri čemu kupovina putem mobilnih uređaja beleži vrtoglavi rast. U prilog tome govore i predviđanja koja kažu da će penetracija pametnih uređaja na globalnom nivou dostići 34,2% per capita tokom 2017. godine. Kao vodeća platno-tehnološka kompanija u regionu, Visa će nastaviti da uvodi inovacije i pruža još više pogodnosti trgovcima i kupcima, obezbeđujući im napredna platna rešenja, usluge i servise kao što su Visa Direct, VbV, recurring payments i napredna rešenja za sigurnost“, kazao je Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za Jugoistočnu Evropu.

Pročitajte i ovo...