/ Politika i društvo / B&F reč nedelje: BusPlus kontrola
BiF Analize Čitajte B&F online

B&F reč nedelje: BusPlus kontrola

This post has already been read 1070 times!

Pred početak septembra najavljeno je povećanje broja kontrolora u javnom prevozu. Kompanija “Apeks” koja rukovodi “BusPlus” sistemom raspisala je konkurs za zainteresovane kandidate zbog povećanog obima posla. I putnici Bg voza, koji do sada nisu bili na meti kontrole, uskoro neće moći da uđu na stanicu ukoliko ne očitaju kartu. Naime, za njih će biti postavljene barijere, prvo na ulazu u tri železničke stanice – kod Vukovog spomenika, Pančevačkog mosta i Karađorđevog parka. U planu je da ovakav sistem kontrole putnika zaživi i na ostalih šest železničkih stanica, ali zasad nema tehničkih mogućnosti.

 

Bus Plus kontrola 2

 

Politika piše da se Apeks na ovaj potez odlučio zbog iskustva koje pokazuje da je broj „švercera” u jeku kontrole zaista opao, ali čim su sugrađani osetili da je sve manje kontrolora vratila se stara praksa.

BusPlus kontrola i komunalna policija nisu mnogo omiljeni među Beograđanima ali zbog velike nezaposleni verovatno će se javiti dovoljan broj novih kontrolora. Potrebu za njima potvrdio je junski izveštaj Direkcije za javni prevoz koja je objavila da se u Beogradu u prevozu “švercuje” skoro svaki treći putnik, odnosno njih 258.000. Najviše je putnika koji imaju nepersonalizovane kartice, oko 330.000, i upravo među njima Direkcija prepoznaje potencijalne švercere koji svoje karte validiraju samo kada ugledaju kontrolore ili ne žele da rizikuju kod dužih vožnji.

 

Bus Plus kontrola

 

Sa njima se kontrolori najviše nadmudruju i zbog njih stalno menjaju pristup poslu. Najnovija metoda im je sakrivanje aparata za proveru kartica u manjim ili većim torbama. Osim toga, kontrolori se obično prave da čekaju prevoz, normalno ulaze u vozilo, ponekad čak pričaju mobilnim telefonom, no kada svi uđu i vrata se zatvore, iz torbe koju nose preko ramena vade karticu i blokiraju validatore, a onda i sakriveni aparat.

Ovakav pristup ali i brojnost kontrolora možda će naterati neke naše sugrađane da plaćaju prevoz koji koriste. No, ima mišljenja i da bi više pomogla šargarepa umesto štapa to jest rast zarada onih koji se voze autobusima, tramvajima i trolejbusima, kao i poboljšanje kvaliteta javnog prevoza tako da ljudima bude jasnije šta plaćaju.

 

realtime_logo (1)

 

Reč nedelje je naša stalna rubrika – svake nedelje uredništvo „Biznisa i Finansija“ bira reč za koju veruje da će obeležiti narednih sedam dana. Od petka do petka agencija Real Time Clipping prati pojavljivanje ove reči u ekonomskom i političkom kontekstu.

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close