Generalni direktor British Motors Srbija, zvaničnog zastupnika Jaguar i Land Rover vozila za istočnu Evropu, u intervjuu za sajt „Biznis & Finansije“ ističe da je rast prodaje novih automobila u Srbiji ostvaren zahvaljujući liberalizaciji uslova na tržištu, kao i istorijski niskim cenama. Ovaj trend rasta trebalo bi da se nastavi i u 2017. godini, a kao potvrda velikih očekivanja ove kompanije ističe se i otvaranje najmodernijeg prodajno-servisnog centra u Srbiji.
BIF: Poslednjih nekoliko nedelja objavljeni su podaci iz više izvora da je u 2016. godini ostvarena prodaja novih automobila u Srbiji bila bolja nego u prethodne četiri. Kako tumačite ovaj rezultat i da li mislite da će se trend rasta nastaviti i u narednoj godini?
Ostoja Mijailović: Tržište prodaje novih automobila u Srbiji beleži pozitivne rezultate usled niza povoljnih okolnosti. Predvidljivo poslovanje, povoljniji uslovi zaduživanja kod banaka, kao i istorijski niske cene, privukli su vozače da krenu u kupovinu novih automobila. Jednim delom na prodaju su uticale i najave da će država ući u izmenu načina registracije. Tržište je dinamično i reaguje na promene i zato je posle pada prodaje logično da uz liberalizaciju uslova na tržištu dođe do pozitivnih pomaka.
Da se situacija u automobilskoj industriji u Srbiji menja na bolje, govori i činjenica da smo, kao ekskluzivni uvoznici Jaguar Land Rover vozila, nedavno otvorili najmoderniji prodajno-servisni centar koji je ujedno i jedini ovlašćeni servis u Srbiji, u koji je uloženo više miliona evra.
BIF: Na osnovi kojih sve činioca razmatrate poslovnu strategiju i nastup na našem tržištu? U tom smislu, da li je otvaranje najmodernijeg prodajno-servisnog centra u Srbiji znak povećanih očekivanja?
O. Mijailović: Očekuje se ekonomska ekspanzija, dalji razvoj privrede i jačanje kupovne moći građana. Pored tradicionalne proizvodnje automobila, u Srbiji se izuzetno poštuju i kupuju premijum brendovi automobila. Dosadašnji problem je bio u tome što za Jaguar i Land Rover vozila nije postojala adekvatna postprodajna usluga. Kao kompanija British Motors uključujemo se u trku za preraspodelu tržišnog udela u prodaji premijum brendova.
Odluka da se u našoj zemlji otvori premijum centar je važan pokazatelj da u ovoj oblasti idemo u korak sa svetom. Srbija ima dobar strateški položaj i jedna je od važnijih tržišta za dalju promociju brendova Jaguar i Land Rover vozila za Istočnu Evropu.
BIF: S obzirom da se globalna, regionalna i lokalna ekonomska slika nije u mnogome popravila, kao ni prosečna kupovna moć stanovništva, na čemu Jaguar Land Rover bazira svoj cilj za udvostručenje globalne prodaje do 2020. godine?
O. Mijailović: U narednom periodu postprodajna usluga će imati sve važniju ulogu u pridobijanju novih kupaca i zadržavanju postojećih. JLR grupa se u premijum segmentu najdinamičnije razvija i jedan je od lidera u razvoju inovativnih rešenja, zato verujemo da će i vozači u Srbiji želeti da budu deo tog trenda. Tokom prošle godine uloženo je 3,1 milijardu dolara u kreiranje proizvoda i kapitalne investicije, a u planu je i ulaganje u nove tehnologije i proizvode. Verujemo da će rezultat ovakvih investicija zabeležiti dodatni rast i razvoj, što će se pozitivno odraziti i na British Motors.
BIF: S tim u vezi, kako komentarišete da i u vreme krize ljudi odvajaju za proizvode iz premijum segmenta?
O. Mijailović: Statistika pokazuje da je premijum segment najotporniji na oscilacije tržišta, a u Srbiji se na godišnjem nivou proda oko 3.000 premijum vozila. Luksuzni automobili su i statusni simbol pored toga što su verni svojim vozačima. Imajući to u vidu ne treba da iznenađuje planirano udvostručenje prodaje do 2020. godine na preko milion prodatih vozila.
BIF: Koja je vaša ciljna grupa i marketinški pristup kojom je privlačite?
O. Mijailović: Naša ciljna grupa su viši slojevi društva koji za volanom žele sigurnost, komoditet i eleganciju. Oni koji žele da ostave osobeni utisak kada prođu drumom. JLR komunicira prema vozačima koji žele kvalitet i luksuz na točkovima. Prestižna svetska priznanja najbolje govore o ovim karakteristikama, ali i dosadašnji vlasnici vozila kojima je dobro poznat britanski koncept luksuza. Na osnovu ovakvih rezultata kroz istoriju, nastojimo da nastavimo u istom stilu koji je prepoznatljiv širom sveta.
BIF: Koje su pogodnosti koje pružate svojim korisnicima u prodajno-poslovnom centru?
O. Mijailović: Svim vlasnicima i kupcima Jaguar i Land Rover vozila omogućena je premijum profesionalna usluga po najsavremenijim svetskim standarima. To potrazumeva test vožnju vozila i kupovinu. Postoji mogućnost zamene vozila staro za novo, servisiranje vozila, tehnički pregled i registracija. O svim uslugama brine 50 zaposlenih koji su prošli strogu selekciju i koji svoja znanja dodatno usavršavaju u Velikoj Britaniji i u ostalim Jaguar Land Rover trening centrima.