Uprkos brzom razvoju autonomnih automobila i njihovoj navodnoj većoj bezbednosti, poslednje Mazdino istraživanje pokazuje da dva od tri evropska vozača i dalje žele sami da upravljaju vozilima.
Prilikom istraživanja agencije Ipsos, koje je naručeno kao deo Mazdine kampanje Drive Together, anketirano je 11.008 ljudi na ključnim evropskim tržištima i otkriveno je da u proseku 66% vozača želi da ostane za upravljačem čak i ako autonomni automobili postanu široko dostupni.
U Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Austriji i Poljskoj taj udeo se penje do 71%, a samo se u Italiji spušta ispod 60% (59%). Studija je takođe pokazala da samo 33% vozača “pozdravlja dolazak autonomnih automobila”, sa udelom od samo 25% u Francuskoj i Holandiji i 29% u Velikoj Britaniji. Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da autonomni automobili u Evropi imaju veću podršku među mlađim starosnim grupama – u stvari, oni između 18 i 24 godine starosti (33%) manje podržavaju autonomne automobile od starosne grupe 25-34 godine (36%) i one 35-44 godine (34%).
Istraživanje takođe otkriva značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sledeće statistike: prosečno 69% vozača “se nada da će buduće generacije i dalje imati mogućnost da voze automobile” – taj udeo iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj. Osim toga, 36% onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao “produžetak sopstvenog identiteta”, sa udelom od čak 56% u Poljskoj i 46% u Italiji.
Među ispitanicima 34% se slaže sa time da je vožnja u opasnosti da postane “zaboravljeni užitak” – u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40% ili više.
Više o ovom istraživanju možete pročitati na sajtu Nacionalna klasa.