Učenje na daljinu odnosno efikasnost onlajn edukacije glavna je tema foruma koji će u sredu 21. februara biti održan u beogradskom hotelu Hyatt Regency. Onlajn učenje sve je zastupljeniji vid edukacije svuda u svetu pa i u Srbiji, a za njega su posebno zainteresovane kompanije i institucije koje žele da dodatno obrazuju svoje zaposlene. O značaju i iskustvima sa učenjem na daljinu na ovom skupu govoriće menadžeri velikih internacionalnih kompanija. Organizator foruma je vodeći svetski lanac škola stranih jezika Berlitz uz podršku Nemačko-srpske privredne komore.
Onlajn učenje poslednjih nekoliko godina doživelo je pravi procvat širom sveta zahvaljujući stalnim strukturnim i tehnološkim unapređenjima predavanja i danas omogućava visok kvalitet nastave i pristup znanju pod uslovima koji su nezamislivi za konvencionalni način učenja.
Ovaj vid edukacije mogućava ogromne uštede u vremenu i troškovima putovanja, otvara mogućnost da se nastavi prisustvuje iz bilo kog dela sveta od kuće, sa radnog mesta, iz hotela…što obezbeđuje i pojedincima i kompanijama veliku fleksibilnost.
Onlajn učenje danas omogućava jednaku interaktivnost učenika i predavača kao i na klasičnom predavanju. Svaki čas se može snimiti i ponovo pustiti radi utvrđivanja gradiva. Eliminišu se geografska ograničenja zbog čega je polaznicima omogućen i pristup širem krugu predavača, raznovrsnijih predavanja i učešće u radu internacionalnih grupa.
Samo u Sjedinjenim Američkim Državama 6,7 miliona studenata pohađa fakultetsku nastavu kroz online učenje. Trećina svih studenata u SAD tokom školovanja pohađa makar jedan online kurs, a čak 77% ispitanika veruje da je znanje stečeno isključivo online kursevima jednako kvalitetno kao znanje stečeno tradicionalnim učenjem. Procenjuje se da je studiranje preko online platformi u SAD košta gotovo tri puta manje od pohađanja tradicionalne nastave.
Učenje stranih jezika onlajn izuzetno je popularno u Evropi, a velike internacionalne škole poput Berlitza oformile su „virtuelne učionice“ koje omogućavaju efikasno savladavanje gradiva. Učenje stranih jezika u „virtuelnim učionicama“ najrasprostranjenije je u Nemačkoj, Francuskoj, Švajcarskoj, Holandiji i Poljskoj.