/ Politika i društvo / Da li je skuplja hrana stvarno zdravija?
BiF Analize Čitajte B&F online

Da li je skuplja hrana stvarno zdravija?

This post has already been read 432 times!

Često se prilikom kupovine proizvoda radije odlučimo za onaj sa višom cenom, misleći da je skuplje zdravije. Međutim, da li i viša cena znači i da je proizvod kvalitetniji? Novo istraživanje sa Univerziteta Vanderbilt tvrdi da imamo potpuno pogrešnu percepciju o zdravoj hrani.

Obično mislimo da ukoliko želimo da se hranimo zdravo onda moramo potrošiti čitavu platu. Nedavno objavljena studija u Journal of Consumer Research zaključuje da je među potrošačima ustaljeno mišljenje “zdravo je skupo” što u velikoj meri utiče na kupovinu, ali i na našu percepciju zdrave hrane.

Kako bi proverili svoje teorije, Keli Hos i kolege sa Univerziteta Vanderbilt sproveli su nekoliko ispitivanja, u svakom je učestovalo između 100 i 200 ispitanika. U prvom eksperimentu u jednoj grupi ispitanika dali su im da jedu grickalice od granole koje su navodno dobile ocenu A- na testu zdravlja, a drugoj grupi dali su identičan proizvod i rekli da je ondobio ocenu C.

Isptitanici iz prve grupe izrazili su uverenje da je proizvod skuplji, a oni u drugoj da je proizvod nešto jeftiniji.

U sledećem eksperimentu grupi ispitanika dali su keks za doručak i rekli im da on košta 25 centi, a drugoj da košta 2 dolara. Ispostavilo se da ispitanici koji su mislili da jedu skuplji proizvod misle i da je zdraviji.

Kada je prilikom narednog ekesperimenta ispitanicima rečeno da zdrava hrana koju jedu ima jednu novu masnu kiselinu koju drugi proizvodi nisu imali, svi su mislili da je taj proizvod i skuplji u odnosu na druge. Drugim rečima, kad se potrošači prvi put susretnu s nekim nepoznatim sastojkom, zaključiće da je onaj skuplji zapravo i zdraviji.

Potrošači često koriste cenu kao pomoć pri odlučivanju između relativno sličnih proizvoda. Svi znaju da je salata zdravija od sladoleda i cena tu nema nikakav uticaj. S druge strane, kad se nađu suočeni s odlukom koju moraju brzo doneti kupci će pre posegnuti za skupljim proizvodom i živeti u uverenju da je zdraviji.

 
Preuzeto sa sajta Agro medija

Send Us A Message Here

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Close