Usmeravanje dece ka učenju tokom celog života, da teže ostvarivanju uspeha i postanu građani sveta, temelj je kanadske metodologije. Ovaj obrazovni koncept, jedan od vodećih u svetu, postaje po prvi put dostupan put u našem regionu, zahvaljujući kandskoj Maple Bear franšizi škola. One su postavljene tako da obrazuju dete u svakom smislu, psihološki, intelektualno, emocionalno i socijalno, i to u tri ključna pravca – kreativnosti, saradnje i kritičkog razmišljanja.
„Još uvek ne znamo kako će izgledati čak 85% radnih mesta u 2030. godini, rezultati su istraživanja Instututa IFTF. Kako onda obrazovanje može da usmeri decu za poslove koji u sadašnjosti još uvek ne postoje? Šta bi škole trebalo da omoguće deci kako bi osigurale njihovu budućnost? S ozbirom da niko ne zna šta budućnost nosi, odgovor jednostavno leži u metodologiji ‘naučite kako da učite’. Ukoliko deci pružimo adekvatne veštine i ljubav ka učenju i sticanju znanja, biće spremna da se suoče sa svim izazovima i imaće samopouzdanja da pronađu svoj put u svetu velikih i brzih promena“, izjavio je Jan Bidan (Yann Bidan), generalni direktor Mepl Ber (Maple Bear) za Centralnu i Istočnu Evropu, i dodao da „Kanadska franšiza škola dolazi u region Centralne i Istočne Evrope (CEE) i u potrazi smo za lokalnim partnerima za osnivanjem škola u Srbiji. Naše škole, Maple Bear, imaju jedinstvenu poziciju – prilagođavaju se lokalnim regulativama, nudeći kreiranje potpuno lokalizovanog nastavnog plana i programa, uz kanadski program i metodologiju. Takođe, ovakvav pristup učenicima Maple Bear škola, otvara mnogo više opcija za dalje obrazovanje u zemlji i insotranstvu“.
Kanadski obrazovani sistem konstantno je rangiran među top šest zemalja na svetu, prema PISA ocenjivanju veština i znanja učenika širom sveta. Rezultati PISA istraživanja daju odgovor na ključna pitanja: Koja znanja i sposobnosti su važna ljudima? Kako ono što su naučili u školi mogu da primene u realnom životu?
Prema najnovijoj OECD-ovoj listi, Kanada se našla na 6. mestu, kao najbolje rangirana zemlja engleskog govornog područja, ostaviviši iza sebe Veliku Britaniju bila je na 23. mestu, SAD na 31. mestu i sl., a našla se i ispred evropskih ekonomskih i obrazovanih lidera, Francuske koja je na 25. mestu, Nemačke na 13. mestu ili Finske na 8. mestu. Prema ovim rezultatima Srbija je rangirana na 42. mestu.
Prema OECD-u, uspeh u obrazovanju baziran je na nekoliko faktora:
Pristup „naučite kako da učite“, istaknut je u Kanadi, a ne na pukom prenošenju informacija koje veoma brzo zastarevaju ili postaju nebitne
Neprekidna ulaganja u obuke nastavnika, smatraju se osnovom celokupnog sistema.
Metodologija nastave koja nikoga ne izostavlja – preko 30% učenika u Kanadi imaju oba roditelja koja su rođena u drugoj zemlji. Deca iz imigrantskih porodica integrišu se veoma brzo i u najkraćem vremenskom periodu daju podjednako dobre rezultate kao i njihovi vršnjaci.
Glavni cilj je edukovati građane, ne samo za svet u kojem se promene neprekidno i brzo odvijaju, već i kako da postanu aktivni učensnici i lideri u svojim zajednicama.
Prednosti dvojezičnog obrazovanja
Pored metodologije, Kanada je pionir u dvojezičnom obrazovanju. Istraživanja potvrđuju da će deca koja su ranije izložena drugom jeziku imati bolji temelj za kasniji život. Dvojezičnost je prednost koja je mnogo veća od činjenice da neko govori dva jezika. Ona poboljšava mentalne funkcije i društvene veštine. Prema brojnim istraživanjima, deca koja odrastaju u dvojezičnom okruženju imaju veću sposobnost koncentracije, multi-taskinga, bolje se prilagođavaju promeniama i imaju razvijenije veštine rešavanja problema. Takođe, dvojezičnost odlaže neke bolesti kao što su Alchajmer i demencija, i do 5 godina.
O Maple Bear školama
Kanadska škole Maple Bear donose najbolju praksu kanadske dvojezične metodologije obrazovanja. Maple Bear jedan je od najbrže rastućih privatnih obrazovnih brendova u svetu. Iako je sa svojim radom počeo pre samo 12 godina, danas je prisutan u 16 zemalja širom sveta sa 300+ vrtića, osnovnih i srednjih škola i više od 35.000 učenika. Uspešan poslovni model prisutan u školama širom sveta, stigao je i u Centralnu i Istočnu Evropu sa ambicioznim planom razvoja u narednih deset godina – razviti veliku mrežu škola sa više od 15.000 učenika.
U Srbiji je plan da se razvije više od 10 predškolskih ustanova i osnovnih škola, sa potencijalom otvaranja srednjih škola.