Najveća prehrambena kompanija na svetu, sa sedištem u švajcarskom gradu Veve, predstavila je poslovne rezultate za proteklu godinu:
• Organski rast od 3,5%, sa stvarnim internim rastom (Real Internal Growth, RIG) od 2,9% i cenama od 0,6%. Rast je podržanim snažnim zamahom u SAD kao i rezultatima Purina PetCare na globalnom nivou.
• Ukupna objavljena prodaja kompanije porasla je za 1,2%, na 92,6 milijardi švajcarskih franaka (2018: 91,4 mlrd CHF). Neto akvizicije imale su negativan učinak od 0,8% dok je devizno poslovanje smanjilo prodaju za 1,5%.
• Kompanija je postigla cilj profitabilnosti za 2020. godinu, jednu godinu pre svog srednjoročnog plana. Interno usklađena profitna marža (UTOP) povećala se za 60 baznih bodova na 17,6%. Profitna marža (TOP) smanjila se za 30 baznih poena na 14,8% zbog povećanog restrukturiranja i povezanih troškova.
• Usklađena zarada po akciji povećala se za 11,1% u stalnoj valuti i za 9,8 % u odnosu na CHF 4,41. Dobit po akciji povećala se za 28% na 4,30 švajcarskih franaka na osnovu dostavljenih podataka.
• Slobodan novčani tok povećao se za 10,9%, na 11,9 milijardi švajcarskih franaka.
• Odbor je predložio povećanje dividendi od 25 centima na 2,70 CHF po akciji. Ovo znači rast dividende 25. godinu za redom. U totalu, 16,9 milijardi CHF je vraćeno deoničarima u 2019. godini u kombinaciji dividende i otkupa akcija. Takođe, na kraju 2019, kompanija je završila program otkupa akcija u iznosu od 20 milijardi švajcarskih franaka, koji je započet u 2017. godini. U januaru 2020. godine započet je novi program otkupa deonica od 20 milijardi švajcarskih franaka.
• Nestlé je u 2019. prodao Nestlé Skin Health i najavio prodaju divizije sladoleda u SAD za 4 milijarde američkih dolara kompaniji Froneri. Nestlé je takođe pristao da proda 60% udela u Herta charcuterie (hladni odresci i mesne prerađevine) kompaniji Casa Tarradellas. Rotacija portfolija u protekle tri godine čini 12% ukupnih prodaja u 2017.
• Prilike za 2020. godinu: Nastavak povećanja organskog rasta prodaje sa ubrzanjem u 2021/2022. prema održivom srednjem jednocifrenom rastu. Interno usklađena profitna marža sa nastavkom poboljšanja. Očekuje se rast usklađene zarade po deonici u stranoj valuti. U ovom trenutku još je prerano kvantifikovati finansijski učinak usled izbijanja korona virusa.
Mark Šnajder (Mark Schneider), generalni direktor kompanije Nestlé, ističe:
„U 2019. godini zabeležili smo snažan napredak, uz značajno poboljšanje ključne operativne i finansijske metrike drugu godinu za redom. Organski rast se ubrzao, podstaknut snažnim zamahom u SAD i rezultatima Purina PetCare na globalnom nivou. Profitabilnost se ponovo poboljšala i postigli smo cilj godinu dana pre plana. Protok novca je snažan, a osnovna zarada po akciji i prinosi akcionara dostigli su rekordni nivo. Očekujemo nastavak rasta u organskoj prodaji za 2020, budući da ćemo preduzeti odlučne korake da unapredimo rezultate u oblastima koje su ispod očekivanih poslovnih performansi.
U 2019. napravili smo značajan napredak u transformaciji našeg portfolija. Učinili smo ono što smo rekli da ćemo učiniti, ali i više od toga. Odgovorićemo na brze promene u industriji i promenljive želje kupaca, kako bismo pozicionirali portfolio na način koji omogućuje snažniji rast.
Nestlé će i dalje ostati fokusiran na efikasnije inovacije. Tako je, primera radi, plasiranje naših premium proizvoda Starbucks bilo izuzetno uspešno. Vrlo smo zadovoljni brzinom plasiranja proizvoda i pozitivnim reakcijama kupaca. Kompanija u potpunosti prihvata potrebu za efikasnošću, što je pokazalo brzo širenje naše nove ponude hrane i pića baziranih na biljkama. Tržište se brže osvaja kada imate „must have“ (neophodne) proizvode.
Naši akcionari dobijaju pouzdan, održiv i sve veći povrat, čak i u teškim vremenima. Ključni pokretač je naša održiva praksa dividendi. Ponosni smo što našim akcionarima ove godine možemo da predložimo povećanje dividende 25. godinu za redom.
Takođe, potvrdili smo naše vođstvo u održivom razvoju u trenucima kada društvo sve više očekuje da kompanije pružaju rešenja za probleme sa kojima se trenutno suočavamo. Pored toga, naša radna mesta su još više raznolika i inkluzivna. Nove inicijative, kao što je na primer unapređenje poslovne politike u domenu porodiljskog odsustva, potvrđuju status kompanije kao omiljenog poslodavca širom sveta.
U poslednjih nekoliko nedelja, širenje korona virusa zahtevalo je izuzetan napor našeg tima u Kini i uvođenje zaštitnih mera u okviru svih naših objekata. Ipak, uspeli smo da osiguramo bezbednost naših ljudi i njihovih porodica. Trenutno blisko sarađujemo sa kineskim vlastima dok se preduzimaju potrebne mere za suzbijanje ove epidemije.
U ovom trenutku najvažniji su ljudi koji su pogođeni ovim globalnim zdravstvenim problemom. Solidarni smo sa kineskim narodom i preduzimamo sve potrebne mere kako bi naši kvalitetni hrana i pića bili široko dostupni, a pogotovo za najosetljivije – najmlađe i najstarije članove društva. Šira kineska regija naše je drugo najveće tržište i predstavlja oko 8% globalne prodaje“.