Pandemija korona virusa izazvala je usporavanje skoro svih grana globalne ekonomije, pa i automobilske industrije. Prodaja je smanjena, zaposleni ostaju bez radnih mesta, a u javnosti se sve češće priča i o gašenju fabrika, pa čak i čitavih kompanija.
Jedna od firmi čiji opstanak je upitan je i francuski gigant Reno. Kompanija će u nedelji koja je pred nama objaviti vesti o svojoj budućnosti. Francuski ministar finansija Bruno Le Maire ovim povodom je izjavio da se Reno suočava sa velikim finansijskim poteškoćama i da bi “mogao da nestane” ukoliko ne dobije pomoć od države. To bi bio težak udarac i za državu budući da ona ima 15-procentni udeo u kompaniji. Zato i razmatra da ponudi Renou zajam od pet milijardi evra.
Međutim, ni ta pomoć nije bezuslovna. Vlada naime traži od proizvođača automobila da se u zamenu za pomoć obaveže na proizvodnju električnih vozila, pošten odnos prema podizvođačima i povratak proizvodnje vezane za naprednu tehnologiju u Francusku.
Gašenje fabrika
U kakvim se problemima našao Reno pokazuju i medijski napisi da razmatra zatvaranje četiri fabrike u Francuskoj.
Ministar Le Maire pak smatra da država ne sme dozvoliti zatvaranje fabrike u Flinsu, u kojoj se proizvode Reno Zoe i Nisan Mikra. Razlog za to je činjenica da samo ova fabrika zapošljava 2.640 ljudi.
No, kako on kaže, Reno nije u problemima samo zbog krize uzrokovane pandemijom. I ako je prebrodi, ovaj proizvođač automobila će ubuduće morati da se potrudi da bude konkurentniji na tržištu.
Foto: IgorShubin, Pixabay