Danas je započeo sa radom sistem za regulaciju komunalnog reda „Oko sokolovo”, koji će onemogućiti nepropisno parkiranje po beogradskim ulicama.
Kako piše Beoinfo, u naredne dve sedmice neće biti naplaćivanja kazni putem novog sistema. Primena sankcija prema nesavesnim vozačima počinje tek od 10. avgusta.
Fotografisanje nepropisno parkiranih automobila
“Oko sokolovo” zapravo podrazumeva automobile koji krstare ulicama prestonice i beleže nepropisno parkirana vozila, u koja spadaju i ona sa četiri uključena žmigavca čiji su vozači svratili negde “samo na kratko”, automobili parkirani na pešačkim prelazima, kao i oni na trotoarima zbog kojih majke sa kolicima ne mogu da prolaze.
Sistem čine vozila će redovno saobraćati ulicama i fotografisati nepropisno parkirana vozila, dok će komunalni milicioneri koji upravljaju njima pisati kazne, koje će zatim vozačima direktno stizati na kućne adrese.
U provj fazi će biti kontrolisane 93 ulice, uglavnom najprometnije, kako bi se smanjila gužva i povećala bezbednost učesnika u saobraćaju, s obzirom na činjenicu da su savesni vozači i vozači gradskog prevoza često prinuđeni da obilaze nepropisno parkirana vozila i time prave veliku gužvu.
Kada sistem u potpunosti proradi, “Oko sokolovo” će biti u stanju da registruje od 1.500 do 2.000 prekršaja nepropisnog parkiranja samo u toku jednog sata.
Prema analizi koju je gradska vlast radila sa Saobraćajnim fakultetom, javni prevoz će se ubrzati za deset do dvadeset odsto samo ako se dvadesetak najvećih bulevara očisti od onih koji se nepropisno parkiraju.
Kritika zbog cene vozila
Ova nadograđena vozila nisu bila jeftina, što nije promaklo “oku sokolovom” javnosti. Naime, u zavisnosti od modela motora, cena jednog Land rover diskaverija, bez opreme, na američkom tržištu se kreće od 52.000 dolara pa naviše. U Evropi je on uglavnom i skuplji. Grad Beograd je na lizing uzeo 18 ovakvih automobila.
Mnogi korisnici društvenih mreža su u šali poručivali gradskim vlastima da su “cicije” jer nisu odvojili malo više novca i kupili lamburdžinije ili slične luskuzne automobile.
Gradska vlast je na kritike odgovorila da nisu mogla biti kupljena neka manja i jeftinija vozila jer je “oprema koju ona nose teška više od 70 kilograma i po zapremini ne može da stane u mala vozila”.
1 komentar
Zašto se time bavi komunalna policija, zar za to nije posao Parking Servisa? Javni prevoz je već u velikom problemu tako da ovaj mali doprinos neće biti dovoljan. Postoji još mnogo jeftinijih rešenja, kao: par-nepar, ili HOV trake (Car Pool) – obeležene trake za više od jednog putnika. Više detalja na https://en.wikipedia.org/wiki/High-occupancy_vehicle_lane