Pandemija korona virusa uticala je na smanjenje avionskog saobraćaja, i to, sasvim neočekivano, u korist železničkog.
U proteklih nekoliko godina železnički saobraćaj u Evropi je posustajao pred širokom ponudom jeftinih letova i drugih načina putovanja. Ali otkako se po Starom kontinentu širi korona virus koji je primorao aerodrome i avio-kompanije da uvedu rigorozne kontrole za putnike, čini se da su vozovi povratili deo stare popularnosti. Posebno oni sa spavaćim kolima, predodređeni za duža putovanja.
Prema pisanju Gardijana, u poslednjih nekoliko nedelja najavljeno je otvaranje više novih ruta. Švedske vlasti su najavile povezivanje Stokholma i Malmea sa Hamburgom i Briselom. Francuska je najavila oživljavanje noćne usluge u vozovima između Pariza i Nice, a Austrija je pokrenula nekoliko međunarodnih linija.
Da ova ulaganja itekako imaju smisla pokazuje i primer nove letnje vozne rute koja povezuje pet EU zemalja – Češku Republiku, Slovačku, Mađarsku, Sloveniju i Hrvatsku. Noćni voz je počeo da saobraća 30. juna i već je interesovanje za njega toliko da je uvedena i dnevna linija. I to nije jedini takav slučaj. Širom Evrope železnice povećavaju svoje kapacitete zbog velike potražnje.
To povećano interesovanje ipak ne rešava stari problem – neisplativost železnica. I dalje na redovnim linijama saobraćaju državne kompanije, dok privatnici voze uglavnom u sezoni, kada postoji tražnja.
Foto: pixel2013, Pixabay