Ukoliko Australija usvoji novi set pravila za tehnološke gigante, Gugl i Fejsbuk će u ovoj zemlji biti prinuđeni da medijima plaćaju distribuciju njihovog sadržaja.
Naime, australijska Komisija za zaštitu konkurencije i potrošača dobila je zadatak ranije ove godine da sastavi set pravila za korišćenje medijskog sadržaja od strane velikih tehnoloških kompanija. Spisak pravila je završen, međutim narednih mesec dana biće analiziran od strane stručnih konsultanata. Posle toga ide na glasanje u parlament.
Prema nacrtu ovog dokumenta, digitalni izdavači i platforme mogu da pregovaraju sa medijima o ceni objavljivanja njihovog sadržaja, ali ukoliko se ne dogovore u roku od tri meseca konačna svota koju treba da plate biće utvrđena arbitražom. Ovaj postupak bi trebalo da traje 45 radnih dana.
Prema rečima australijskog ministra finansija, cilj ove inicijative je omogućavanje fer tržišne utakmice: “Želimo da pravila digitalnog sveta odražavaju pravila iz stvarnog života”.
Izvor: CNBC
Foto: niekverlaan, Pixabay