Beogradska kompanija Propokan Pro razvila je sterilizacioni kanal koji sprečava širenje korona virusa u svim objektima sa centralizovanim klimatizacijom i ventilacijom. Ova inovacija se već primenjuje u nekim zdravstvenim ustanovama, a kompanija pregovara o plasiranju njihove tehnologije na tržištu EU.
Beogradska kompanija Propokan Pro razvila je novi proizvod, sterilizacioni kanal – HVAC UVC, koji sprečava širenja virusa Kovid -19 u klimatizacionim i ventilacionim sistemima.
Ova inovacija je u potpunosti rešenje domaćih stručnjaka, namenjena suzbijanju i ublažavanju posledica pandemije. Kako ističu u kompaniji, uz podršku Privredne komore Srbije povezali su se sa investicionim fondovima koji su pomogli u razvoju novog proizvoda.
„Preporuke stručnjaka, da se zbog mogućnosti širenja virusa Kovid 19 vazduhom, isključe sistemi klimatizacije u tržnim centrima, poslovnim prostorijama i drugim zatvorenim prostorima, bio nam je signal da razvijamo proizvod koji bi odgovorio novim potrebama tržišta“, objašnjava Milan Zrnić iz Propokan Pro kompanije.
Primena u svim objektima sa centralizovanom klimom
HVAC UVC- sterilizacioni kanal je rešenje koje se već primenjuje u nekim zdravstvenim objektima, a koristi princip UVC zračenja, uništavajući DNK virusa i bakterija.
Tehnologija primenjena u oblasti izrade klimatizacionih i ventilacionih kanala bazira se na sistemu koji se već pola veka efikasno primenjuje u bolnicama za sterilizaciju hirurških sala i instrumenata. Rešenje ima široku primenu u kliničkim centrima, poslovnim i stambenim objektima, hotelima, sportskim salama, tržnim centrima i svim drugim objektima sa centralizovanom klimatizacijom i ventilacijom.
Pregovori o izvozu u EU
Zrnić kaže da pregovaraju sa više inopstranih firmi koje bi njihovu tehnologiju plasirale na na tržištima EU i zemljama u okruženju.
„Uvereni smo da naša tehnologija ima prednost u odnosu na konkurenciju, kako zbog kvaliteta projektovanog sistema i ekonomski prihvatljivog proizvoda za sve vrste objekata, tako i zbog prednosti poslovanja u Srbiji u odnosu na inostrana tržišta“, kaže Zrnić.
Dugoročni cilj kompanije je, prema njegovim rečima, da se uspešno pozicionira na tržištima u regionu, „dok smo u inostranstvu usmereni na pronalaženje strateških partnera, prvenstveno na tržištima EU i Rusije“.
Kompanija je na prošlogodišnjem Takmičenju za najbolju tehnološku inovaciju, gde je predstavila inovativni sistem protivpožarne zaštite ventilacionih i dimovodnih kanala osvojila peto mesto u finalu, u kategoriji građevinskih materijala.
Izvor: PKS
Foto: Pixabay