Društvena mreža Fejsbuk platiće nadoknadu određenim oglašivačima za štetu koja je nastala na osnovu pogrešne procene efektivnosti reklama u proteklih godinu dana, prenosi CNBC.
Kompanija je grešku ispravila u septembru i sada nudi nadoknadu klijentima na koje je pogrešna procena koštala, ali nije navela koliku naknadu treba da isplati oglašivačima.
Greška u „conversion lift“ servisu za procenu efektivnosti reklama navodno je uticala na hiljade reklama u periodu od avgusta 2019. godine do avgusta 2020.
Osim što je društvena mreža, Fejsbuk je takođe i ogromna reklamna platforma, čiji prihod uglavnom dolazi od manjih oglašivača.
Prihod po ovoj osnovi na platfomni dostigao je 21,2 milijarde dolara u trećem kvartalu ove godine, dok se očekuje da će se naredni kvartal biti još profitabilniji.
Kako navodi Fejsbuk, „conversion lift“ servis pomaže oglašivačima da razumeju kako reklame dovode do prihoda, koristeći metodologiju koja povezuje reklame na svim Fejsbukovim platformama, uključujući Instagram, sa poslovnim rezultatima.
Ovo nije prvi put da je greška ovog tipa ustanovljena, budući da je kompanija prethodno u septembru 2016. godine rekla da je precenila prosečno vreme koje ljudi provedu gledajući video reklame, dok je 2017. godine izveštaj našao da procene Fejsbuka o domašaju na nekim mestima u SAD prelaze preko realnog broja ljudi koji žive u tim područjima.
Izvor: Nova ekonomija
Foto: Hermann, Pixabay