466
Poslanici će uskoro usvajanjem novog zakona odobriti da se Srbija zaduži 431,6 mil EUR. Ovim novcem biće plaćen deo obaveza prema konzorcijumu Behtel-Enka, izvođaču radova na Moravskom koridoru.
Zajam odobrava JP Morgan chase bank, na 13 godina, uz kamatnu stopu od 0,5% godišnje, uvećana za šestomesečni euribor. Plan je da se Pojate i Preljine spoje kroz 112,37 kilometara auto-puta i to tokom 2024.
U „Koridorima Srbije“, koji su prema ugovoru o zajmu kupac, napominju da su se tokom poslednjih šest meseci intenzivirali radovi na Moravskom koridoru i sada napreduju prema utvrđenoj dinamici.
– Radovi na izgradnji trase auto-puta izvode se na deonici jedan, od Pojata do Kruševca, na ukupno 53 tačke. Izvode se i zemljani radovi na pozajmištima i deponijama materijala na deonici tri, od Adrana do Preljine. Na prvoj deonici u toku su radovi na izgradnji devet mostova i nadvožnjaka i šest propusta, kao i posao izmeštanja postojeće komunalne infrastrukture i hidrotehničko uređenje Zapadne Morave. Na deonici tri – poddeonica Adrani – Mrčajevci, otpočeli su radovi na izgradnji mosta, dok se na poddeonici Mrčajevci – Preljina očekuje početak radova u avgustu ove godine – saopštavaju iz Koridora Srbije.
Obezbeđen je ulazak izvođača u posed
Pitanje vlasništva nad parcelama rešeno je na čitavoj trasi budućeg koridora. Postupak eksproprijacije zemljišta za sve tri deonice, kao i za regulaciju Zapadne Morave, u potpunosti je završen. Doneta su sva rešenja i obezbeđen je ulazak izvođača u posed.
– Izvođač radova, kompanije Behtel-Enka kroz partnerstvo sa Nacionalnom službom za zapošljavanje trude se da se maksimalno uposle domaći radnici. Na ovom projektu, od ukupno 1.600 radnika, angažovano je 1.100 iz Srbije. od okupnog broja podizvođača, 90,5 odsto čine domaće firme, kroz veliki broj ugovora čije je potpisivanje u nadležnosti konzorcijuma Behtel-Enka – kažu u Koridorima.
Izvor: Novosti
Foto: Pixabay