Sve je više kompanija koje ostavljaju vino da zri u morskim dubinama, zato što tako mogu stvoriti piće specifičnog ukusa, koje je veoma traženo među kupcima.
Prema legendi koja se može čuti u raznim delovima sveta, od Velike Britanije do Japana, nastaloj na osnovu iskustva sa robom izvađenom iz potonulih brodova, vino koje zri u moru ima veoma prijatan i autentičan ukus, zahvaljujući specifičnoj temperaturi, bogatom mineralnom svetu u okolini ali i konstantnom gibanju vode.
Danas međutim brodovi ne tonu tako često kao nekada, pa se vino planski spušta u more da zri. Kada se posle određenog vremena izvadi, osim prijatnog ukusa krasi ga i pomalo rustičan izgled – flaše su nagrižene strujanjem morske vode, a ponekad na sebi imaju i školjke. Sve ovo podiže mu cenu, bar među romantičnim a platežnim dušama.
Jedan deo proizvođača i distributera vina prepoznao je ovaj trend još u začetku, pa već neko vreme ulaže u ovaj biznis. Neki od njih, poput The English Vine, najvećeg britanskog onlajn trgovca ovim pićima, napravili su čak i čitave vinske podrume pod vodom.
A ima i onih koji su ovu delatnost dodatno modernizovali. Tako na primer japanska kompanija Utsukushi Umi no Winery nudi sasvim novu uslugu – mogućnost da vina svakog zainteresovanog pojedinca sazrevaju u podvodnom svetu i to za “samo” 50 evra po flaši. Dakle, bilo ko od nas im može platiti da njegovo vino transportuju u morske dubine.
A osim što stručno transportuje na dno mora ovo piće, kompanija nudi i dodatne usluge: da klijent putuje sa ekipom ronilaca i svedoči porinuću svog vina, kao i da zajedno sa njima prisustvuje vađenju istog iz mora.
Izvor: Japan Today
Foto: Pixabay