Berlinski metro je postao prepoznatljiv po vrlo neobičnim marketinškim kampanjama. Prošle godine je pozivao putnike da ne koriste dezodorans, kako bi se uverili koliko su maske efikasno sredstvo zaštite za vreme pandemije. Ove godine nudi putnicima jestive karte sa uljem konoplje, da bi se oslobodili stresa. Ulje je, kažu, potpuno vegeterijansko i odlično je i kao preliv za salatu.
Berlinski metro je veoma brzo reagovao na odluku nove nemačke vlade da legalizuje upotrebu marihuane u medicinske svrhe. Operater za javni prevoz BVG je pokrenuo marketinšku kampanju za ublažavanje stresa, ponudivši putnicima karte za prevoz koje sadrže ulje konoplje i jestive su. Predviđeno je da kampanja traje do završetka božićnih i novogodišnjih praznika, a iz Berlinskog metroa poručuju da sa ovim kartama građani mogu ceo dan da se voze po gradu, a zatim da ih pojedu kako bi se opustili.
Karte su dostupne u korisničkim centrima širom Berlina. Napravljene su od jestivog papira koji je natopljen sa „samo tri kapi ulja konoplje“, za koje BVG tvrdi da „ima smirujući učinak.“ Karte koštaju 8,80 evra i omogućavaju neograničeno putovanje javnim prevozom u Berlinu 24 sata.
Nesvakidašnji podsticaj za nošenje maski
Predstavnici Berlinskog metroa ističu da su žestoki protivnici droge i alkohola, te da je njihovo korišćenje zabranjeno u svim vozilima BVG-a. Nasuprot tome, upotreba jestivih karata za prevoz „začinjenih“ marihuanom je potpuno legalna, jer je reč o kanabisu koji se uzgaja za medicinske potrebe. Ulje konoplje je, dodaju, sto posto vegetarijansko i „može se koristiti i kao odličan preliv za salatu“.
BVG je i pre ovoga postao prepoznatljiv po neobičnim marketinškim kampanjama. Prošle godine je pokrenuo kampanju u kojoj je pozivao putnike da prestanu da koriste dezodorans, kako bi se uverili koliko su maske efikasno sredstvo zaštite i kako bi se podstaklo njihovo nošenje u prevozu tokom pandemije.
BVG je 2018. lansirao par Adidas patika u ograničenoj seriji, koje su služile kao godišnja sezonska karta. Patike su bile dizajnirane na isti način kao i presvlake u berlinskim U-Bahn vozovima i koštale su 180 evra, dok godišnja karta za prevoz obično košta više od 750 evra.