Atlantic Grupa je tokom 2021. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od, 760,3 miliona evra što u odnosu na isti period lane, predstavlja rast od 8,6 odsto, a čak 9,3 odsto više nego u predpandemijskoj 2019. godini. Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 96,6 miliona evra, što je 1,1 odsto više nego u prethodnoj 2020. godini, a jednaki rast ostvaren je i u kategoriji neto dobiti koja iznosi 46,1 miliona evra.
“Atlantic Grupa je u prošloj godini pokazala visok nivo stabilnosti, uprkos ekonomskim poremećajima uzrokovanim produženom pandemijom COVID-19 i poteškoćama u globalnim lancima nabavke, a jubilarnu 30. godinu poslovanja zaključili smo sa istorijski najvišim prihodima. Rast beleže svi poslovni segmenti, zahvaljujući, između ostalog, značajnim marketinškim i kapitalnim ulaganjima, ali i boljoj epidemiološkoj situaciji na svim tržištima, kao i značajno boljoj turističkoj sezoni u Hrvatskoj u odnosu na 2020. Posebno smo ponosni da smo u prošloj godini na nivou cele grupe povećali ulaganja u zaposlene kroz porast plata i nove modele nagrađivanja”, komentarisao je predsednik Uprave Emil Tedeski.
Farmacia, Donat i Cedevita prednjače u rastu.
Najveći rast od 12,1 odsto ostvario je apotekarski lanac Farmacia, dok među poslovnim područjima prednjače poslovno područje Donat, s rastom od 11,5 odsto, i strateško poslovno područje Pića, čiji je vodeći brend Cedevita, s rastom od 11,4 odsto. Kafa se kao pojedinačno najveća kategorija sa učešćem od 21 odsto u ukupnom prihodu i glavnim brendovima Barcaffe i Grand kafa, takođe, ističe rastom od 8,1 odsto. Među tržištima prednjače Hrvatska s rastom od 12,8 odsto, BiH s rastom od 8,8 odsto i Srbija koja je rasla 8,3 odsto. Sopstveni brendovi u ukupnoj prodaji učestvuju sa 62,6 odsto, principalski brendovi sa 28,1 odsto, a Farmacia čini 9,3 odsto prihoda od prodaje.
Novi pogoni, unapređeni proizvodi i jači Nadzorni odbor
Krajem godine je, u skladu sa strategijom dezinvestiranja non-core delatnosti, Atlantic zaključio prodaju poslovanja vezanog za brend dečje prehrane Bebi. Nakon što je sredinom godine zatvoren proces prodaje brenda kompaniji Nelt, u novembru je lokaciju Mirna u Sloveniji, gde se proizvodio Bebi asortiman, preuzeo strateški partner – austrijska kompanija Gittis. Atlantic je nastavio da usmerava fokus na jačanje glavnih kategorija koje čine kafa, delikatesni namazi, slani snack, čokolada i bezalkoholni napici.
Tokom 2021. Atlantic Grupa je nastavila planirane investicije, među kojima se ističu ulaganja u tehnologiju u Atlantic Štarku, nove oblike pakovanja Cedevite, kao i u novi proizvodni pogon Argete u okolini Varaždina. Reč je o investiciji ukupne vrednosti od preko 50 miliona evra, čijom se realizacijom planira otvaranje do 150 novih radnih mesta. Na području novog rasta, na tržištima Hrvatske i Slovenije lansirana su dva nova brenda – čokolada Jimmy Fantastic i paleta proizvoda na bazi zobi Boom Box, s izvrsnim prodajnim rezultatima.
Ukupna postignuća prepoznalo je i tržište kapitala pa je Atlantic u 2021. godini imao i istorijski rekordne vrednosti akcija, a Skupština Atlantic Grupe je donela odluku o isplati rekordnog iznosa dividende po akciji. Kompanija je, po peti put, dobila prvu nagradu za odnose sa investitorima koja se dodeljuje u saradnji Poslovnog dnevnika i Zagrebačke berze, te nagradu za korporativno upravljanje u organizaciji Hrvatske agencije za nadzor finansijskih usluga (HANFA) i Jutarnjeg lista. Takođe, prema istraživanju koje sprovodi MojPosao, Atlantic je peti najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj i među top 3 poslodavca je po istraživanju angažovanosti zaposlenih.
Konačno, u decembru je usaglašeno proširenje Nadzornog odbora sa sedam na devet članova, a sastav ovog tela ojačali su dr. Vesna Nevistić, iskusni stručnjak u područjima bankarstva, procesa restrukturisanja i korporativnog razvoja, i Zoran Vučinić, dokazani globalni menadžer sa izuzetno uspešnom međunarodnom karijerom na području robe široke potrošnje.